http://bling-bling-ropol-ropol.blogspot.com

Sunday, February 28, 2010

Sukad Boling 2010 (27 Feb 2010)

Malam sebelum game sebuk msg Alex sal pengangkutan sbb dorang xsediakan kenderaan untuk boling (P)..asal plak??..abes kami nak g camne..serabut gler mlm 2..tension gler..esok pagi2 dah nak game..malam 2 br dorang nak cari..huhu..anak buah ade 7org..satu kerta pun xcukup nak sumbat..setelah abes kredt msg2 org dpt tumpang kerta acap, tue pun buat 2trip..n memohon jasa baek nadea pinjam kerta bob..so,urusan selesai bab pengangkutan g balik..isk,tension2..nak tdo awal esok nak main..konon rehatkan badan (stlh memborong barang dapur kat tesco ptg 2..best2 rak aku penuh stok makanan)..hehe..

esok pagi ari pertandingan..bgun awal..bersiap2 g Billion (tmpt pertandingan)~aku,eja,acap,nas menumpang kerta acap..hehe..sampai2 tmpt 2 ramai dah desa dtg..nak dtg awal sbb nak cop bola boling..byk gak dah diambik org..kalo dtg lewat myb xdpt bola yang kite nak..aku bola 10..g cop2 bola..tgkp2 gmbr..sementara tugu org2 laen sampai..

peliknye urusetia yang sampai lewat..isk..boleh plak cam 2??

budak pompuan suma alhamdulillah berjaya sampai gak..budak laki yang ade acap (setia menunggu),nas,dadik..

yang kapten laki murni(bdk chinese) & nurani (ajai) xsampai2 lagik sampaila sesi penyerahan borang penyertaan..aku mmg dah siap urus sal murni & nurani pompuan wpun aku ltk Eja jadi kapten murni..aku urus je sekali..yang laki aku sndr xpasti sape yang masuk..

sejarah berulang kembali..setiap tahun mst mase kena serah borang aku kalut nak kol ajai suruh antar nama n no matrix budak2 laki boling sbb ajai n da geng sure dtg lewat ..beberapa tahun dah aku kalut tiap2 ari pertandingan urus penyertaan dia...tmbh plak tahun ni antar 2 team..lagik la..kapten dua2 team pun xmuncul2..isk2..
mane xkalut..kalo lewat kira penyertaan batal..at least aku tolong antar borang diorang 2..wpun bulu hidung depa pun aku xnmpk mase 2..yang anak buah dorang ni pun xpasti dorang team mane (lagik besh)..nsb acap pun ade nak kol2 ajai~aku seperti biase make a scene untuk legahkan masa~~ mst adik2 urusetia pun benggang ngan aku..haha..sori yer dik..,bukan sengaja..kak terpakse..nsb baek gakla urusetia 2 budak kite..kalo tak..abesla team laki main xcukup org sbb disqualified dtg lewat..

pastu ade team murni tukar pemain..terpakse g tukar nama untuk dorang.yelah nnt xpasal2 batal sbb org laen maen org laen puyer nama.nama si dadik plak silap..g la kaco lagik kaunter 2.br aku tau nama ko bukan dadik..haha.camne nama ahadi jadi abadi.haha .isk..siap key-in nama untuk ajai lagik..smtara dorang xdtg lagik
sampai dah abes test lane..dorang sampai..kalo tak,nas jela wakil nurani yang main..haha..
aku dah riso gler ngan dorang2 ni..pagi2 dah penat..aduhai...
pas ajai n geng sampai..team murni pun dah settle suma..and dah start lawan..trus rse nak pengsan~~sgt EXHAUSTED...
belum main dah penat..cuak untuk dorang je pagi2 ni..

dua tahun lps lagikla..aku terpakse kerah team aku supaya main slow game..saje je g tandas dulu..main lambat2 sbb ajai & geng g lawan boling padang dl kat padang USM (mase ni sukad boling kat induk)..mase 2 boling (W) start main dl..so kami ni terpakse saje2 main lambt..kami last lane yang lambat abes (mase 2 pemain laki suma berkumpul tgok lane kami sbb lane kami he xabes lagik..gler tul)~~ asal nak tolong ajai kami ni yang segan..bdk laki dah geram nak main dah 2..tp selamat ajai sampai gak..

peringatan: kena igtkan ajai bg nama pemain laki siap2 kat aku..senang skit keje aku..n pesan suruh dia bangun awal skit..hehe

nak tuggu budak laki abes main 4 games lbh kurang 3jam..alahai..ngantuk..cuak..sakit perut suma ade sblum nak tuggu turn..kalo tahu laki start dl..napela dorang xsuruh je pompuan dtg petang??kan senang..letih menunggu je..

~stlh beberapa jam~~
budak pompuan dah leh main!! kena main 2 jenis lane~dry and sintetik..aku dpt lane no 17 and 8..
try to not make any mistake..but 1st game team's score agak low (biasela warming up)..tp tgok 2 lane sebelah sane ~ saujana A (team yang aku bajet musuh utama sbb tahun lepas aku no 1 depa no 2)..byk kali strike..siap bising ngan sorak2 dorang..jauh gler markah dorang ngan kami..rase down gler..team laen ade gak lagik tinggi gak..huhu
i tend to make many mistake..pastu asyik tak strike..geram nyer!!..mane g semangat aku?? rase laen waktu aku main sukad kali ni..terlalu BERBEZA drpd sebelum2 ni..dulu puyer lagik cuak..tp tahun ni xcuak sgt tp aku nak cuak2 seperti2 dulu..ade benda yang aku miss tahun ni..xtau ape.feel dia laen.sampai kesudah aku xdpt 'rase' yang dulu..aku baling pun cam sama cam dl2..rase pelik sgt..
bak kate baiti..ade org antar benda kot kat kita..haha (tahyul gler)~~kami nak kekalkan emas tahun lps..team fav la untuk dpt emas..desa laen tgok pun xmau senyum kalo tau kami dr murni nurani (wpun dah pecah)
nak kate aku sorang buat xelok (aku la yang da worst)..nadea,baity,ifa pun 2x5 gak..score2 mantap mase praktis pun xdpt..suma dpt skit2..yang paling menyampahnye..score praktis lagik elok dr yang main..huhuhuhu..yang ni aku kecewa sgt..kecewa ngan diri sndr..
tmbh plak budak2 junior laki (acap,dadik,nas) dtg menyokong tp aku still xdpt mencapai standard score aku..GERAMNYE!!! (konon nak naikkan ranking best scorer aku 2..tahun lps no 3)..tahun ni?? jatuh merundum kot..xsanggup aku nak tgok ranking individu aku..mmg teruk sgt..mmg sgt2 kecewa pada diri sndr (aku xsalahkan anak2 buah aku..wpun score dorang pun xcapai score training dl at least suma dah buat yang terbaik)~~ keempat2 cam xleh g la org kate..tmbh2 doc Noreen dok plak kat lane aku main..tgok team Nurani main (team aku tahun ni)..lagik la aku kecewa sbb terpakse mengecewakan doc noreen yang tgok aku main ni..sorry yer doc noreen..
mmg tiap2 tahun doc noreen akan dtg sokong boling..tp tahun ni rase xmau bg doc tgok aku maen sbb sgt2 truk..nak dpt pingat pun rase cam jauh dr genggaman..emas lagik la..pas abes..mmg rase cam bukan sukad je aku main tadi..cam aku maen bodoh2..sedih gak la.,.sbb mase 2 rase xdpt sumbang pingat untuk desa..ngan score kami yang sikit 2 (kalo markah training mmg comfirm emas)..mmg aku dah cakap siap2 kat anak buah aku mmg xmenang la..AKU SGT KECEWA!! down sgt..
tp idop mst enjoy..pas abes g main2 tangkap gmbr..haha..ngan dlm ati (allah je tau aku rase xpuas ati main tahun ni..yelah tahun ni aku xdpt main hoki..sbb exam..so terpakse tolak nak main hoki..and harapan aku cuma untuk boling je la..pastu performance aku sgt2 teruk..mmg rase bersalah..geram..menyampah ngan diri sndr)~~xpela bukan rezeki kami nak sumbang pingat untuk desa

pastu dah bergelak ketawa bergmbr atas lane siap kena tegur pakai kasut atas lane..hehe..sorry..tugu plak keputusan game tadi..

mase check2 2 pihak saujana A (yang tere tadi) team yang aku xsnggup tgok score dorang mase game 3 and 4 sbb xmau rase down kalo score dorang lagik tinggi melambung2..dorang kate ade masalah score,aku pun g la check score kat kaunter..kat kertas technician 1st game salah..mmg score kami laen gler (kalo byk xpe la.) ni skit..org 2 tersiap lane kot..tp pas print balik lps penukaran score..lagik la salah score..gler...gler skit markah kami..markah2 score individu berbeza gler dr yang btul..nsb baik aku tulis score..aku mmg sll catit..praktis pun catit..mmg laen gler..pe lagik buat bantahan la..kaunter silap..bercampur adik dah score team laen g team kami..kalo byk xpela..
penat balik dpt kat team laen mane aci!!..wpun score kami ni skit pun aku still nak btulkan..xkira..
mase tgh2 urus 2..aku dgr budak urusetia 2 cakap kalo tgok score cam nurani no2 (yang xrasmi)..sbb markah team laen jauh beza..aku mmg terkejut mase 2..tetiba sinar harapan muncul..trus g berlari g bgtau anak buah aku yang laen..saujana A comfirmla no 1
tp sesi bantahan still berlangsung..tp mmg sinar2 nak bw balik pingat cerah..hehe..riso2..trus minta g solat asar sbb rase sesi bantahan mmg akan lama..padahal budak laki main td elok je..xde masalah tertukar score pun..
solat asar trus solat maghrib kau..abes solat asar trus azan maghrib..mmg lewat gler abes game pastu nak tugu penyampaian adiah pun lmbt..lagik2 ade kesilapan teknikal bab markah plak 2..sensitif la..yang aku tau pihak urusetia kira pakai manual je..sbb dlm komputer mmg salah gler..melampau2 salah..markah score aku jauh gler beza..
turun2 nmpk nadea n baiti pegang pingat.,.yeah!! alhamdulillah dpt pingat..PERAK!!...wpun rase truk ngan score...tp sbb maintan 400++ stp games dpt gak perak..team murni no5..
mmg xsangka gler..sbb rase down tadi..pastu nak abeskan game je sbb rase no 3 pun myb xdpt..
trimas buat anak buah aku: baiti,nad and ifa..korang byk membantu..rezeki kita perak je..tahun dpn cuba lagik

wpun menang still rase xpuas(bak kate nadea)..score tak prefect..praktis lagik elok..main cam haram (aku la terutamanye)..ahhhhhh!!!!
wpun aku rela kalah tp rase puas...itu lagik better kot..cam main penang international dl..wpun kalah (dah bajet dr awal) tp semangat and cuba yang terbaik..still rase puas wpun kalah..ni menang tp xrase puas..xde nikmat kemenangan ...bukan xbersyukur..mmg bersyukur rezeki dpt gak pingat..igtkan xdpt..tp keseronokan menang 2 xde..

apa2 je aku ni..dah!! g study oftal..dah nak exam ni...abaikan kekecewaan ko 2 nak pecahkan rekod sndr..sekali rekod terburuk aku sepanjang berpa tahun sukad kot (tgh fikir berpa tahun dah aku masuk boling.. dr 1st year so kire la sndr)..haha..tp xpe,ko berjaya menolong junior2 aku..paling puas bile tgok dadik dpt strike sll lps aku ajar dia target point dia kat mane..dr score 89 satu game trus dpt beratus2 (tere dr aku..tuk guru dia ni)...rupenye dia br tau target dia kat situ,,mase aku bgtau br dia perasan..ms ari pertandingan..pe pun syabas sbb team ko dpt no 3 kan dadik..cayalah!!

keputusan: Boling (L) Nurani : Emas!! (geng2 ajai + nas (bakal jadi gang ajai..haha)
Boling (L) Murni : ke-3 (dadik.fairus.2org budak cina)
Boling (W) Nurani : PERAK!! ( team aku,nad,baiti,ifa~~nad and ifa budak baru)
Boling (W) Murni : ke-5 (eja,sha,nina,aisyah)~~team budak2 baru

pepun syabas pada suma..We tried our best..tahun lps cuba lagik...aja..aja
TEAM BOLING NURANI..LELAKI EMAS,WANITA PERAK

0 pesakit datang ambik MC:

Post a Comment

rajinkan tgn untuk bgtau sakit ape..hehe..ops komen anda :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...