http://bling-bling-ropol-ropol.blogspot.com

Sunday, May 16, 2010

Adamaya Vs Nur Kasih




kalo sll kat TV..certa2 berunsur keagamaan suma dimonopoli dr Indonesia contohnye cam Solehah (ops nama sndr la plak..hehe)
jarang Malaysia nak keluarkan certa2 camni..asyik2 certa sal mat moto,mat rempit je..ops!!

CERTA NUR KASIH:
Mengisahkan dua beradik, Aidil dan Adam, yang mempunyai karaktor yang sangat berbeza.
Aidil seorang anak yang akur kepada segala perintah ibu bapanya, penyabar dan cukup menyayangi adiknya. peguam syariah.
Adam pula hidup dalam suasana yang penuh eksotik di Australia, mengambil jurusan seni bina dan bercita-cita besar untuk membuka firma seni bina sendiri di Sydney. Adam seorang yang berdikari dan tegas dalam setiap keputusan yang diambil dalam hidupnya.

Adam dikahwinkan ngan Nur..bermula kehidupan baru mereka sebagai suami isteri..hidup bermadu..hidup ber-ipar,
bykla sal2 kehidupan masyarakat dlm certa 2
yg beshnye certa dia byk kat kampung..kalo certa melayu laen..asyik2 anak org kaya..hidup mewah..isk~~pakai baju kurung, sejuk mata tgok (xde seksis..seksis)..wpun pada hakikatnye, pelakon2 ni kat luar laen..

pastu byk plak lokasi negara luar seperti Sidney, Australia dan Jeddah, Arab Saudi~besh tgok tempat org


kat bawah ni korang leh tgok synopsis penuh certa Nur Kasih..myb ni la yg Tiz dpt sebelum berlakon kot..org dalam kot pas kan benda ni..



rating tigi doh kat TV3..siap menang Tiz ngan Remy ni..
yang kelakar nye..aku dgr result kat radio je..pastu cepat2 add Remy ngan Tiz kat FB dorang n wish congrats..haha..gile tul

itu certa tahun lepas..

******************************************************************************************************************
pastu start satu fenomena ~cam Nur Kasih~

bile heboh ngan kecoh Bilik TV tiap2 petang berebut tmpt
kat FB plak mst ade status

suka la kat Adam

benci tul tgok Dani

comelnye Amani

aku yg xlayan TV ni..ape ke hal la ngan statu dorang ni??
rupenye sbb Adamaya (certa baru TV3)
..aku cam biase xkisah..ptg kalo xturun main, aku lepak kat bilik je
balik2 main biase dah nak maghrib..tgok ramai gler kusyuk melangot tgok TV tgok certa adamaya ni..ape yg beshnye??

ramai kate: tgok la..BESH!!

paling xleh blah..aku taye kawan aku..ko tgok adamaya x??
farhana: tak..ADAM bg aku REMY sorang je..haha
giler ayat...btul gak ..dlm nur kasih, pun adam gak..haha (xde nama laen ke nak ltk??haha)


certa dia cam I'm Not Single (aku peminat Farid Kamil)
nak gak layan certa ni, 2pun tgok org downloadkan..hehe

sal Adam yg dijodohkan ngan Maya(oleh keluarga) untuk menjaga Maya sbb parent dia g Afrika 5 tahun(haha) tapi Maya ni ade pakwe dah , Dani..walaupun dah kawen si Maya (gatai) still contact ngan pakwe dia ni..Dani ni siap dah kawen, ade anak ngan bercerai pun still kejar Maya.padahal Adam ni puyerla baik (isteri keluar ngan pakwe pun biar je~~ biar btul ade laki camni..haha), cool, hensem, kaya

tarikan utama Adamaya ni : AMANI..comel gler mia sara ni..rase nak cubit2..

lagipun certa ni dah abes beberapa ari lepas (post ni tertangguh..maaf)..nsb baek hepi ending..kalo tak bakar panggung..silap, bakar umah (sbb tgok kat umah..)

SURVEY aku buat kat FB..mane lagik besh antara ADAMAYA Vs NUR KASIH
mintak maaf yer CK B
NUR Kasih paling ramai org minat..hehe

certa keagamaan (kalo tgok..rase insaf skjp..hehe)..mmg meruntut jiwa la..aku siap nangis2 tgok Nur Kasih.wpun pelakon dia pelakon baru..tp ramai je tgok..rating tigi..dulu xpernah knal pun Tiz..tup2..tup.. meletup ouls~~
aku suka make up mata Tiz..suke gler ngan eyeliner dia..
dlm certa Nur Kasih aku benci sama Sarah (adik)..ko ni kalo xkaco umah tangga org xleh ke??
byk laki laen kat dunia ni..hehe
certa sal Adam yg sesat dan taksub ngan dunia dan balik ke pangkal jalan..mmg terbaik menjadi tauladan..Nur yang byk berkorban untuk menjaga hati org laen dan sanggup bermadu (kalo aku oh..tidak)..mmg certa ni byk masukkan elemen2 agama Islam..so, mmg daebak!!

Adamaya~~ byk dosa plak bile aku tgok sbb dok kutuk2 Dani ngan Maya..
kan bagus Sein 2 Farid Kamil (nak gak!)..Dani..anda mmg cool mase berlakon certa Manjalara sebagai polis..tp dlm certa ni, mmg benci gler..tahniah sbb lakonan ko mmg jadi la~susah nak benci org (btui ke??)..Lisa..kena improve lagik yer..ni nangis sambil jilat2 bibir..ape kes??
kalo korang perasan..pelakon certa ni cam melakon watak dorang sndr..(yg bercerai)
yg bagusnye..certa ni xpanjang sgt...hehe

so,ape kate korang..aku undi NUR KASIH
tepuk dada, taye hati

sori: aku xtau nape..aku edit..trus tulisan jadi kecik..dan xleh ubah kepada normal :(

0 pesakit datang ambik MC:

Post a Comment

rajinkan tgn untuk bgtau sakit ape..hehe..ops komen anda :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...