http://bling-bling-ropol-ropol.blogspot.com

Tuesday, June 08, 2010

Rindu-rinduan ♥

sejak cuti sekolah ni..pagi2 ade org masak sarapan untuk aku (mak aku la sape lagik..haha)
pastu ade org g antar aku g hospital dan datang berjemput aku balik..haha..rase cam ade driver sndr plak..xla aku drive lagik..aku suka drive tp kalo tiap2 ari boring gak..tmbh2 kalo dah penat2 dok kat hospital..besh skit kalo ade org laen pandu~~ hehe.. (manja)

pas penat cheer kat wad bersalin..
dah janji ngan aina mau turun tgok patient kat A&E..spot kesayangan aku..
aku sampai2 semangat giler aku tgok Ainaa dan dila clerk case..ok, dok kat kaunter tagging kat depan tugu patient datang sambil sembang2 ngan MA Wan (sape lagik)..
dah sembang lame..aku tgok aina ngan dila still clerk patient..gler lama..rase dorang buat full history pe..hehe
mmg sah full history..bile aku tgok dorang tulis kat card...penuh card tue..haha

pe yg aku suka kat A&E ialah..clerk patient skit je..cek2 patient..kalo X-ray g X-ray..kalo kena jahit, jahit..xpun leh balik ngan ubat..

xpe2..bagus gak dorang clerk panjang2..tp kalo ramai patient, korang buat cam tue..alamat suma berkampung kat kecemasan la..hehe

aku berharap ade ambulance call (gila tul..kalo org laen xsuke..sbb ade case)..
pastu ade patient sampai ngan kereta sndr..aku just bawa patient masuk ke dalam..xpasal.. doc Govind ngan Doc Neoh igt aku naik ambulance call..haha..dorang mmg dah tau aku ni pantang ade ambulance call..haha..

bukanla doctor..patient dtg sndr la..haha

wpun sehari xlepak A&E..rase lame gile xdtg..kalo ade MA Mat ngan Azahari mst lagik kecoh..haha (dorang syif pagi arini..)..igtkan aku je rindu A&E..rupenye dorang pun rindu aku..cece...
siap dorang kate ade patient masuk kecemasan pastu kena jahit (suture) kat muka, mulut, bahu,kaki..suma dok teringat kat aku..
yela sll aku la tolong dorang suture patient..wah!! rugi terlepas peluang tue..tp mmg la aku xde mase tue..sbb kul 2,3 pagi..hehe

aku dah merase meng'suture' ngan beberapa MA kat kecemasan ni..suma ade gaya masing2..
sol pun sll teringat kat korang gak..haha..ade ke patut nmpk patient nak kena jahit teringat kat aku..sungguh ngeri tul..haha

td ade 3patient patah..so, suma sol antar g X-ray..hehe (cam A&E tmpt mak bapak aku je..haha)..pastu ade patient PTB (tibi)..moderate la..bahaya tul la..

ngan ade patient ade bronchectasis (jangkitan kuman kat peparu)..budak ni dr kecik mmg senang sakit..agak kesian..kecik2 gler..terpakse masuk wad..ronchi dan crepitation heard kat right lung..pastu X-ray ade lung collapse (tahun lepas)..dan rupenye ade lung abcess (sbb tue demam panas)

kena minta ainaa tangkap gmbr X-ray dia..menarik~~

p/s: agak susah gak kalo ade balik org berjemput..sbb aku sll xikut mase balik..aina dan dila kul 5 dah cabut..aku sll balik lewat..tmbh2 ade case besh..so,bw kerta cam sll gak sesuai..sbb kalo dok sampai malam pun xpe..xde aku riso sape nak ambik..wpun ramai je offer nak antar aku balik..haha :P

0 pesakit datang ambik MC:

Post a Comment

rajinkan tgn untuk bgtau sakit ape..hehe..ops komen anda :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...