http://bling-bling-ropol-ropol.blogspot.com

Friday, October 02, 2009

Gold + Black Eyes

aku dah lame nak upload sal cara make-up n sal benda2 kosmetik ni..mmgla nama pompuan kan..heheMySpace

sempena ari raye ni..mesti byk nak g majlis ari raye nak g kan..so pe kate buat care yg simple tapi menarik..

aku pun br dua jamuan g raya sejak balik usm ni..

1.jamuan raya MPDM kat DU
2.jamuan raye kat umah staff nurse kak nah..MySpace
so aku nak tunjuk my GOLD SMOKEY eye MySpace
sbb aku pakai baju gold malam itu..kenala mate pun same kan..hehe
aku xpakai bj raye pun..baju raye nak simpan untuk laen..gedik x??haha

baju aku g exam klinikal but aku tukar kaen pakai kain untuk baju kebaya aku..sesuai gak..gold n sutera..cam mewah gitu kan..hehe

byk cakap plak...ni dia hasil solekan aku..


menawan x mate cek??haha


untuk solekan ini saya guna:
1. warna gold or oren keperangan kalo xde..shimmer tau (sesuai untuk mlm)
kalo siang cam pelik
2. warna hitam semestinye
3.warna kuning
4.warna puteh, silver @ warna yg lebih cerah

cara-caranye MySpace
  1. warna kuning disapukan di seluruh kelopak mata
  2. sapukan warna gold di hujung mata sehingga tgh kelopak mata dan digosokan supaya sebati gold n kuning td..
  3. ambik berus untuk eye make-up yg serong 2..kalo xde guna yg biase pn xpe
  4. guna warna hitam mulakan dr tgh atas kelopak mata...pejam2 kan mata untuk tau mane posisi yg btul untuk atas kelopak mata
  5. oleskan warna hitam td dr tgh ke hujung mata
  6. sebatikan supaya xnmpk line..
  7. last sekali warna cerah diletakkan di bwh kening..hanya di bawah lengkungan kening je..buka diseluruh kening.hehe..supaye menonjolkan bahagian mata u all..haha
untuk eyeliner
aku suka pakai yg cecair wpun susah nak tugu kering..kalo tak,comot la eye shadow yg buat tadi..huhu..

liquid eyeliner lagik terang n nmpk meletop dr yg pensil..tapi untuk kali ni sbb nak buat cam mata KUCING..saya gunakan dua2 eyeliner (melampau kan..haha) MySpace



cam gmbr kat atas ni..
  1. saya guna eyeliner yg liquid untuk atas bulu mata..buat sedekat mungkin ngan bulu mata..saya suka tebalkan line supaya mata lgik mencapap..haha
  2. kat hujung mata, naikkan skit lengkungan dia..bg cam mata kucing..
  3. ambik plak eyeliner yg pencil buat untuk bwh mata plak..buat sampai tgh mate je..kalo buat sampai tgh mata.. TAK LAWA!!
kalo sape2 yg mata dah mmg besar xyah buat yg bwh pn xpe..dan jgn buat eyeliner bawah sampai tgh.nnt nmpk cam mata alien..haha MySpace

pastu kalo nak pakai eyebrow pencil..silakan..buat org cam aku yg mmg dah lebat bulu keningnye sejak azali.rapikan kan bulu kening anda..jgn cabut yer..HARAM..

dan jgn lupe MASKARA anda..guna Maybelline yg wild cat 2..mst lagik cam mata kucing.meowww MySpace

ok SIAP!!

untuk mata je yerk..untuk blusher pilih ape yg sesuai..jgn ambik pink colour plak..ambik natural


untuk bibir ambik yg natural gak..jgn plak pakai warna merah..abes tenggelam eye shadow tadik..kalo nak tunjukkan mata warna untuk blusher n bibir pilih yg natural je..pakai lip gloss or coloured lip balm pun ok...

selamat mencuba...MySpace

ini hasilnye..MySpace


akan tunjukkan untuk buat shading hidung...tapi xpastilah kire jadik ke tak..tp jadik la gak..haha..tp tgok gmbr atas ni..kire shading leh sembunyikan hidung besarku.hahaMySpace

p/s: gambar mata tak clear, pakai kamera hp murah..sobs

0 pesakit datang ambik MC:

Post a Comment

rajinkan tgn untuk bgtau sakit ape..hehe..ops komen anda :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...