http://bling-bling-ropol-ropol.blogspot.com

Wednesday, October 28, 2009

Say what U See

pagi2 dah bagun...sbb semalam tido awl (sblum azan isyak..hehe)..MySpace


sakit kepala yg amat sgt..so,pe lagik..TIDO la (kurangkan penggunaan ubat)


bangun..bukan nak study..menaip plak..MySpace


aku dah semigu lebih dok tugu majalah DARA.com muncul kat the mall..ari2 lalu tgok..tak ade2 lagik majalah 2..isk..geram tul la..MySpace


smlm de seminar sal breast feeding oleh doc Zaharah..teringat aku rase susu ibu..yela adik aku yg kecik br 5tahun..so beberapa tahun lps,aku pernah la 'terase' susu ibu..haha


bukan saje2 ambik ...ok!!


cam org tua2 cakap: kalo sakit mata @ gatal mata letak susu ibu..dulu aku selalu gatal mata myb sbb rabun ni..so,pe lagik,aku yg berderet2 adik ni..kilang bekalan susu plak ade je..meminta sedikit bekalan..mak aku letak kat mata aku (semestinye aku xleh nmpk sekeliling sampai dah ok)..mak aku ngan gatai tgn nyer..menyuapkan aku ngan susu itu...uweeeekkk (sungguh berlemak sekali)MySpace


tapi kalo mak suruh buat susu botol (guna susu formula la ni)..aku ngan adik2 yg besaq selalu berebut..sbb ape?? sbb kalo buat susu ni..sebelum sampai kat adik, dah separuh botol kami minum..haha..sedap....rase manis..sian tul adik2 aku


P/s: pesanan penaja: susu ibu lebih baik dr susu formula..bg exclusivel breast milk until 6month old..and until 2years (ikut sunnah)


muhaimin (sbb aku xse ltk gmbr aku)..tp muka aku same je ngan dia mase kecik..sbb org dulu2 kate muka anak 1st ngan last sama..


itu sal susu,xmasuk bab demam kuning (neonatal jaundice)

adik aku yg last ni (harap2 la last..hehe),muhaimin..adela sikit kuning(xla kuning sgt..tp mata dia ade kuning skit) lpas lahir mase nurse dtg naik moto cek adik kat umah..aku mase 2 lps abes max3 tugu tawaran U je..nurse 2 suruh r bw g klinik..nak suruh masuk hosp ltk bw lampu (phototherapy)..mak aku xmau (ayah aku keje)

so,nurse ni igt mak aku xmau g sbb xde kereta nak g hosp..esoknye..nurse 2 ngan beberapa org dtg bw ambulans suruh g hosp..hahaMySpace

tak mau!!tak mau!! (mak aku still xmau)

lps 2 mase cuti,kira ari jumaat n sabtu cam 2..dia dtg & ayah aku plak ade kat umah (tgh bsuh kereta mase 2,aku igt lagik)..nurse kali ni india..pujuk ayah aku suruh bw g hosp..ayah aku ngan selamba nyer kate "suma anak xbw g hosp pun,ltk bw cahaya matahari pagi je" (petua org tua2)

nurse ni plak ngan xmengaku kalah cakap bhy bwh cahaya matahari..ade sinar UV la..ape la..

pastu ayah aku cakap bahasa india (yg pastinye aku xfaham)..ngan lawak2 MySpacebodohnye..bla..bla..nurse 2 dah xdtg pujuk dah pas 2..haha..parents ni degil sungguh..hahaMySpace

mase 2 aku taye gak nape xmau bwk??

MAK: kesian..yelah kecik2 kena ltk bwh lampu.pastu kena cucuk..dahla kecik lagik.

mase 2 aku just iye kan saje..

tepi bila dah masuk medical school ni, post kat NICU..br aku nmpk ngan kepala mata aku sendiri..ltk bwh cahaya biru..pastu kena plak cucuk ambik darah,kalo xok...ulang balik.ambik darah plak bukan cucuk sekali..kalo xdpt cucuk tempat laen plak...aiyo..ciannye..MySpace

nasib baik mak xltk aku kat hosp..huhu

p/s:tapi kalo jaundice severe bw la g hosp..nnt dpt plak kernicterus

and kalo nak ltk anak kat cahaya matahari..bg cahaya yg pagi2 tue..bukan yg panas terik..and jgn lupe plak angkat anak 2..hehe..aku pernh terlupe angkat adik aku..sian dia dok melalak kan min..sian kat ang (kak saje je dulu..suke dia ang nangis..mak plak g mandi..hehe)MySpace


0 pesakit datang ambik MC:

Post a Comment

rajinkan tgn untuk bgtau sakit ape..hehe..ops komen anda :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...