http://bling-bling-ropol-ropol.blogspot.com

Wednesday, December 02, 2009

My Journey

in bus


datang lagik and cuti...aku tahun ni xberaya with family..since my best frens weeding, Zuraihan with Jasmi during 2nd raya..so i'm went to JB alone with bus..there my journey started....


25 NOVEMBER 2009

klas arini gler pack..sampai ade klas kul 4 ..aku mmg dah diam duduk dlm klas,xmasuk ape pn yg dorang dok present.ade yg masuk telinga n ade yg tak..

bas malam g JB kul 8pm..nsib baik ade kak Elly minta dia tolong antar sementara dia xbalik KL lagik..ade report yg dia kena siapkan..manage to get single seat..leh aku tido rupe camne pun kan..hehe..


that's how my trip started....










aku selalu dok dlm kerta tido je..mak aku kate dr kecik camni..mst senang mak aku jaga aku kan..hehe..i;m not sleeping ar kalo i'm driving..of course coz i'm love driving..kalo dpt kerta lumba pn best gak..










tido...ZZZZZ


tetiba aku terjaga bile bas berhenti kat satu tempat..aku mmg malas nak turun kalo bus stop..biase akan sambung tido je tapi sbb fikir selama at least 12 jam aku dok dlm bas,aku keluar gak turun dr bus 2..tak taula nama tempat dia..aku turun sambil melegakan lenguh2 duduk je atas kerusi 2..jalan2 elak DVT..haha..aku dok makan epal ijau aku bawa dr KB..tinggal kang berulat..tgok org,aku dok lepak2 kat tembok ..tapi suma org tepi aku laki..haha.. biasela org single ber-travel nak bawa sape la kan..haha





aku g tandas (baru nak g ..td dok usha mane tempat yg ramai org tuju pas bas berhenti)





ciap cuci muka berus gigi..tin..tin... (hon bus)..aku xpasti bas mane tapi cam rase bas aku yg berbunyi





cepat2 aku keluar n rupenye aku sorg je lagik xnaik bas..NASIB..kalo kena tinggal nangis aku kat citu..





sambung tido balik..hehe


sampai kul berpa aku dah sampai kat pahang...





johor...





kat kulai...





zue dah msg aku aku kat mane..aku dahla xpernh g jb..aku blur mane jalan bas aku g..xtau tempat





tp yg pasti pas skudai tol aku msg zue..jam truk selepas tol..










aku sampai gak kat stesen bas larkin..yeah!!! JB i'm here..





beg aku buat pasal..dia nyer palang nak tercabut..isk2





aku tugu zue..dia suruh aku tugu kat McD...





aku ngan beg troli ku g la cari restoran McD 2..kat mane ni??akhirnye jumpe gak..aku dok kat kerusi sambil tgok org keluar masuk McD..isk2 terliur plak aku..dah la burger prosperity dah keluar..





tin..tin..tin.. (hp aku nak kehabisan bateri)..





mase ni gak nak buat pasal..geram tul.. zue kol kate dia xleh keluar meps...xjumpe pakguard





aku: ??? meps?? (bank)





-----------talian terputus---------- bateri kong





nsb baik aku dah salin no zue..aku kol ngan public phone kate aku kat mcD..





cam lambat je..aku pn order breakfast set mcD...nyumnyum.. (xdpt tgkp gmr sbb bateri kong..huhu)





meja sebelah aku mamat hensem (chinese kot)..cam nak g travel gak..i admire his hat..sorg gak dia..mina 2org sebelah aku plak dok usha my set..dorg ambik set laen..breakfast set gak..wpun korg cakap cina tp korg mst terliur tgok my breakfast kan..hehe

pastu,zue datang ngan serba ungu..aura org nak kawen ..hehe


kira 6bulan gak la xjumpe...besh!!!
sampai kat umah zue and aina (dua2 oncall mlm tadi..tp zue je cuti nak kawen..so zue ambik aku)


sian depa..





get da whole room for myself..hehe..with astro..mmg xtinggal la..





zue went back to her kampung





waiting for aaina after her working hour..





sempat gak aku basuh baju aku (rugi xbawa baju dr KB yg byk xbasuh)...





dapt lihat mentari kat JB after 1 week xjumpe matahari kat kelantan..


to be continue...

0 pesakit datang ambik MC:

Post a Comment

rajinkan tgn untuk bgtau sakit ape..hehe..ops komen anda :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...