http://bling-bling-ropol-ropol.blogspot.com

Thursday, January 21, 2010

Mati Dihempap TV??~alhamdulillah aku masih Di SINI

KULAIJAYA: Keseronokan seorang kanak-kanak perempuan berusia tiga tahun menari sambil menyanyi di ruang tamu rumahnya di Bandar Putra Kulai di sini, kelmarin, berakhir dengan tragedi menyayat hati apabila dia maut selepas parah akibat dihempap peti televisyen yang sedang menayangkan rakaman tariannya.

Mangsa parah akibat pendarahan organ dalaman selepas cedera dihempap televisyen berukuran 24 inci seberat 30 kilogram di rumahnya dalam kejadian jam 9.40 malam, kelmarin.

Mangsa yang juga anak kepada seorang ahli perniagaan sedang menonton rakaman cakera padat video (VCD) yang memaparkan tarian dan nyanyian bersama abangnya pada satu majlis di tadika, baru-baru ini.
Bapanya, Yeo Sung Wah, 38, berkata hampir setiap hari anaknya menonton semula rakaman berkenaan sambil ikut menyanyi dan menari.

“Mangsa selesai dibedah siasat tadi (semalam) dengan keputusan menunjukkan dia mengalami kecederaan organ dalaman. Mayatnya sudah dituntut keluarga pada petang hari sama untuk dikebumikan,” katanya ketika dihubungi di sini, semalam.

ni antara berta yang keluar kelmarin,,sbb tenet xde semalam..aku lewat skit menaip..
bile tgok kat paper certa ni..aku bersyukur sbb aku still ade di sini..sihat walafiat

20 tahun lepas..aku jugak mempunyai pengalaman yang same (kec aku xde cedera sampai meninggal)..dan aku xmenari2 depan TV..
mase 2 umur lebih kurang 5 tahun kot (xpasti)..mase 2 aku still menetap kat Sabah..aku ngan adik yang aku paling rapat(Muhd) main sembang2 kat kabinet TV..sbb kabinet 2 ade lubang..so..sorang cakap kat depan sorang dengar kat belakang..and kami bertukar2 tmpt..(rase benggong plak bile fikir)..haha..ape kejadahla kami main benda 2..haha
sambil bertukar-tukar tmpt beberapa kali..tiba plak giliran aku plak dok bahagian depan..kira aku menghadap TV..tetiba BOOMM!! TV jatuh hempap dada aku..muhd adik aku panic..dia xtau buat ape..kebetulan parents aku xde kat umah ade maid indon aku je..tau adik aku buat pe??dia lari naik atas tnpa buat ape2..huhu...
mase 2 aku rase cam nak mati sbb sesak nafas kena hempap ngan TV besar 2..aku xigt berpa inci tp TV lama mmg berat (skrg LCD je)..aku nak jerit kuat2 panggil maid aku pn aku xdaya ..menjerit pun xdgr..MAID aku tgh melalak kat dapur dgn pasang radio kuat(mane dia nak dgr)..mase 2 aku dah menangis kot sbb nak angkat mmg xlarat n aku dah rase semput..
tetiba
aku nmpak ayah aku ngan kawan dia balik..rase lega,,tp dorang nak naik kerta...(mase 2 pintu depan terbuka)
oh tidak!!! ayah xnmpk!!!..kawan ayah pun xnmpk (kalo dorang blah,xde org nak tolong)
aku jerit2 xkeluar suara..aku dah rase putus harapan mase 2..dorang siap bersembang lagik tanpa perasan aku bertarung ngan TV..
pastu aku ngan tenaga yang ade,aku ketuk2 lantai (berpa la power aku mase kecik)..mungkin bunyi yang pelik 2 menangkap telinga kwn ayah aku mase 2..kaki dia mmg dah melangkah masuk kerta dah..
terkejut dorang mase 2..kelam-kabut dorang angkat TV 2 dari dada aku...
pastu...aku xingat dah ape yang terjadi..
tapi yang pasti aku selamat dr mati dihempap TV..
sampai sekarang aku igt benda ni..kadang2 aku akan ungkit kat muhd sbb dia yang tertolak TV 2 and lari ketakutan..tanpa selamatkan aku (haha..2la ko..pandai je tolak..kalo tak ko xde kakak tau)

moral of da stories:
TV boleh membunuh!!..
TV bahaya untuk kanak2
xpayah ade TV kat umah (cam umah aku..haha..kami dah berpa tahun xde TV..cuma adik aku (muzakkir je) ade TV dia beli sndr untuk bilik dia)..kami yang laen ni mmg xtgok TV..leh gak hidup..


0 pesakit datang ambik MC:

Post a Comment

rajinkan tgn untuk bgtau sakit ape..hehe..ops komen anda :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...