http://bling-bling-ropol-ropol.blogspot.com

Saturday, January 16, 2010

Rahsia Peribadi Melalui Tulisan

korang igt lagik x tulisan korang mase zaman sekolah dulu2..skrg pn aku still sekolah..tp tahap tinggi la..hehe

igt lagi dulu mase sekolah rendah..kawan aku pelik tgok cara aku pegang pensil..haha..mase 2 konfiden aku rendah..so aku sgt sedih bile kawan sebelah meja aku 2 cakap cam 2..huhu..sekrg kalo ade org tegur aku cam 2 smt aku buat bodoh n kate dlm hati ~~ ADA AKU PEDULI??!!~ haha (ganas tul..bile nak jadi ayu ni?)..
sbb sepelik-pelik aku,adik aku muhd lagi pelik.pegang pen @ pensil cam pegang rekoder (alat muzik zaman sekolah rendah 2)..haha..aku selalu kutuk dia..pastu kalo tulis A,ke suma mst start dr ekor dulu..kan mase belajar tadika dulu kita start dr yg bulat dulu contah huruf 'a',dia tak start dr ekor dia dulu..2la mase tadika dulu sll ponteng,pastu mase tadika selalu ngorat awek..aku sll kaco dia ngan emy (anak kwn ayah aku)..haha..skrg pun dia kat kedah..

cara pegang pen aku still same..tp kadang aku pegang jenis laen gak..kalo nak cepat or dah penat..pegang guna tgn kiri pun leh..tp xlawa sgt la..tp lawa lagik dr korang..haha
ikut certa aku dl mmg kidal..aku mmg xigt..tp ayah aku suruh gak aku tulis guna tgn knn (myb sbb kidal 2 cam cacat kot..haha)..majoriti org tgn kanan so,myb ayah aku berfikiran cam pelik aku kidal kot..ayah n mak aku dua2 guna tgn kanan..so sbb 2 la kot aku ade lagik sisa-sisa guna tgn kiri..

korang mst pernh jumpe org yg makan guna tgn kiri..aku agak geli makan guna tgn 2..yela tgn guna untuk'ehem2'..anda faham sendiri la..tp sebenarnye aku kesian..sbb mase kecik dorang xdilatih makan guna tgn kanan or tak dipaksa guna tgn kanan..kalo dia kidal pun rase ramai je makan guna tgn kanan depa..kesian aku tgok..penjaga dorang xlatih dorg so sampai besar pn cam 2..kalo makan guna sudu,garfu mmg xnmpkla..tp kalo makan nasi ngan tgn..aku agak kesian..2la mase adik2 aku kecik aku selalu marah "MAKAN TANGAN MANE??" kalo dorang suap guna tgn kiri..tp muhaimin guna dua2 tgn je..tamak puyer adik..haha

Tapi bila dah besar memang persekitaran boleh mempengaruhi dan menunjukkan sifat sebenar dalam diri. Macam Dr Fadzilah Kamsah cakap dari tulisan pun boleh tau peribadi diri.
tulisan aku bulat2 cam mase sekolah dulu cikgu tulis bulat2..elok2 sampai sekarang aku ikut )jenis dengar cakap cikgu..haha)..tp kalo nak cepat..tulisan agak buruk,n bersambung..aku kdg2 benci tgok tulisan aku..sbb xlawa kalo sambung..( aku kan jenis perfectionist)..sila ambik buku yg ade tulisan anda and compare r..

Rahsia peribadi melalui tulisan

Pertama : Tekanan
i. Tekanan yang kuat
Seseorang yang menulis dengan kuat tekanannya sehingga berbekas di bahagian belakang kertas.
• Sihat, cergas, pantas dan sedikit agresif

ii. Tekanan yang ringan
Seseorang yang menulis dengan lembut dan ringan dan tidak berbekas.
• Kurang bertenaga, kurang sihat dan mudah sakit

aku jenis pertama..kalo leh nak tembus suma kertas..haha..berbekas..sedikit agresif??selalunye byk je..haha

Kedua : Bentuk Tulisan
i. Tulisan yang bulat-bulat
Semua huruf ditulis dengan bulat
• Emosional, prihatin, pengasih penyayang, kepekaan tinggi dan banyak memakai otak di sebelah kanan (otak kreatif)

ii. Tulisan yang tajam-tajam atau leper-leper
Tulisan yang angular dan sharp
• Rasional, berkerja dgn sistematik, pandai mengurus dan banyak memakai otak di sebelah kiri (otak logical)

dua-dua pun ade...kalo cam biase mmg bulat2 tp kalo tgok tulisan aku mase nak cepat..mmg yg leper2..tp tajam 2 camne yerk??

Ketiga : Kecondongan
i. Condong ke kanan
• Extrovert, suka bercerita, berkongsi maklumat dgn orang lain, peramah, suka campur orang, mudah memimpin, mudah menunjukkan kasih sayang, berani, pemurah

ii. Condong ke kiri
• Introvert, suka menyimpan rahsia, agak pemalu, tak suka berubah, amat setia kepada kekasih, keluarga, organisasi dan negara tetapi tak suka campur orang

iii. Tegak
• Systematic, mudah kawal diri, suka berkawan tetapi tak cari kawan sebaliknya kawan cari dia, tak suka gaduh-gaduh, suka ambil jalan tengah

iv. Campur-campur
• Emosi tak tetap macam remaja yang belum cukup umur atau macam orang perempuan datang bulan (maaf)

aku mostly tegak..kan aku ikut kata cikgu..haha..kalo ade sengit pun sengit ke kanan je..xde la campur2 2..mmg cam cacar merba..mmg peribadi aku la..suka ambik jalan tgh (bak kate aaina)..

Keempat : Kerapatan
i. Jarang-jarang

• Tak suka campur orang, kurang mesra dan sedikit boros.

ii. Rapat-rapat

• Suka campur orang, amat bergantung kepada orang lain, jimat atau kedekut

aku xpasti kalo rapat 2 camne..tp kalo jarang plak camne..tgok cam tgh2 je..tp kalo ikut peribadi yg jarang2 kot..haha..ygb tang BOROS 2 la..haha..mengaku gak..mak aku sll perli aku sbb suka beli alat make-up..kalo g travel..mst cakap beg make-up dia 2 yg besar..huhu..kenyataan itu menyedihkan..haha.aku cuma kontrol diri dr beli alat make-up dah kecuali kalo nak abes..tp aku dah boros smlm sbb beli dua sekali gus my foundation refill..haha..semata2 tergoda ngan casing limited edition nye..cuba memujuk dia..bedak ni aku nak pakai lama kan..hehe (lega skit)

Kelima : Pada huruf J, G, Y, Z
i. Ada ekor
a) Besar, panjang dan sempurna
• Tahap emosi yang dipamer itu jelas, pengasih & penyayang, pemurah, mudah kesian pada orang, mempamerkan tahap kerajinan

b) Kecil, pendek dan tak sempurna
• Tak pandai mempamerkan emosi, kurang rajin, tak pandai mempamerkan kasih sayang walaupun sayang itu banyak dalam diri

mstla yg ade ekor panjang..sbb senang skit aku nak bace..i ke j ni xde la confius..tp bab tahap emosi dipamerkan jelas 2 cam xsame ngan aku..aku jenis xsuka pamerkan emosi aku..haha..suka simpan sndr..yg laen 2 suma ade..haha (perasan)..

Keenam : Pada palang huruf kecil T (t)
i. Tinggi
• Tahap aspirasi tinggi

ii. Rendah
• Mudah berpuas hati, cita-cita rendah

iii. Tengah-tengah
• Usaha dan tahap pencapaian itu di tahap sederhana

ade yg tinggi and ade yg tgh2..tp byk yg tinggi..kan bagus kalo sifat aspirasi tinggi ni aku ade..still searching for my semangat nak study ortho..aku sgt malas mase ni..kenapa jadi begini??


so ape plak peribadi anda??ini cuma ramalan je..and sila buka surat cinta yg pasangan anda tulis untuk anda...tgok peribadi dia camne..ops!! skrg ramai dah guna SMS je nak berhubung..sori,anda xdpt nak tgok peribadi dia camne..haha

0 pesakit datang ambik MC:

Post a Comment

rajinkan tgn untuk bgtau sakit ape..hehe..ops komen anda :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...