http://bling-bling-ropol-ropol.blogspot.com

Monday, February 08, 2010

Ape nak dikata lagik??

akhirnye..aku leh buka blog aku ni..apasal tah tetiba xleh buka blog aku kat laptop aku..(ops..laptop adik aku)..dia meluat tgok aku asyik upload blog la 2..huhu..
punyela byk benda tgn aku nak menaip tetiba plak blog xleh masuk..benggang je smlm (trus tido awal..haha)
lagipun bukan ade mood nak bace buku (kalo xde mood 2 maksudnye aku xsentuh buku lgsg)

ops sebelum terlupa..post aku dah 101 (termasuk yang ni)..hehe
trimas yang selalu bace repekan aku kat cini..harap korang sanggup terima n bace lagik..haha
aku ni cam disorientated skit(byk)..tgh tulis benda ni,nnt terfikir benda laen same..so,harap fahamla..haha

akibat tertangguh 1ari aku nak gak tulis..haha (sila faham)
semalam 7 Feb, 1st day of life for opthal posting (1stla sgt) ~nak kate aku minat sgt xla minat terlampau..tp leh r gak..coz i'm good in handling object in this case optalmoscope)
dr kul 8pg sampai lebih kul 1 ade kuliah..lame gler..sakit otak tul,perut pun lapo..xde rehat lgsg..straight dr pagi..
pas abes 2 trus melantak..solat..
tetiba plak dok heboh result ortho dah keluar..biar betul..baru je abes exam ari khamis baru ni..cepat gler..mcq kami mst br je antar pagi td (jumaat,sabtu kan cuti)..mantap gler doc liau..
ops blog dia aku xtmbh lagik..terkejut aku dgr kate result dah keluar (aku mmg fobia skit sal result..haha) sampai pucat lesi muka aku pas dgr perkhabaran result(tak percaya??taye dorang )..
bergegas g ortho department ngan hati yg resah gelisah..sampai department tgok kat board xde pun list result keluar..tercari2 kami kat citu..dahla cuak..betul ke dah keluar..tipu belaka..
so,g la klinik opthal balik mengikut jadual (ade lagik kelas petang..aiyo..)
pastu kat klinik..suma dah bising sal result..ksol lulus..aku nak gak tgok ape result aku (trimas yang tgkp gmbr 2)..bukan xpercaya kat org yang cakap 2..just nak tgok betul ke??
untuk long case~~lulus (yang ni mmg aku berharap sgt lulus..sbb syarat WAJIB lulus..dahla doc sama plak 2)..
MCQ~~ alhamdulillah~~aku sgt2 puas ati..markah tertinggi Dash -72..aku dekat2 gak..hehe..bukan pe..aku study soa MCQ pun beberapa jam sebelum exam n cuba tak menjawab byk sgt (sbb ade tolak untuk jawapan yang salah)..ops..aku menghafal jawapan MCQ sebenarnye (sila jgn ikut tabiat buruk aku ni)~~ hanya untuk mase2 nazak cam aku..aku mmg xdanla nak buka buku buat soa..trus ambik jawapan yang ade n ambik jawapan budak2 ni (thanx korang) pastu hafal sebijik2 respon yang ade..nak kate byk soa same..takla sgt..ade yang aku perasan doc ubah2 skit respon dia..sbb aku hafal jawapan yang btul..kalo ubah skit..aku cam la..hehe...
tabiat buruk menghafal soa dah wujud dr sekolah (sila jgn ikut)..pe taknye..mase SPM dulu aku siap hafal jawappan untuk FIZIK n KIMIA (subject yang aku lemah n paling meluat)..top2 soa2 2 sebijik2 keluar SPM..aku rase nak melompat je mase buka buku soalan 2..pe lagik..aku luahkan sebijik-bijik jawapan soa ramalan SPM 2..resultnye A1 untuk fizik n kimia..hehe
itupun nasib baik n rezeki aku..soa ramalan cikgu dr beseri 2 keluar..yang bahagian esei..suma soa dia bg suma keluar..rezeki2..bab2 hafal ni aku mantapla sbb aku ni susah gler nak faham fizik n kimia ngan formula2 tah panjang berjela..(sampai skrg bab2 nak kena faham2,fikir2 ni aku lemah)
tapi yang xbest nyer ade br tau berta sal suspect cheating 2 (tgok..kan tadi dah keluar tajuk..cakap sal SPM plak)..bukan student cheating tp doc salah faham cam 2(sila faham)..aleh2 budak 2 doc bg fail (sian gler)..aahhh,aku benci tul ngan doc yang ikut dan dia je..(pernah mengalami situasi yang same..tp bukan suspect cheating la)..sbb doc ****
mmg rezeki gak..dpt doc baek..korang truk mane pun,dia bg lepas..kalo doc particular korang buat elok, korang pandai mane pun,doc 2 xmau bg korang lepas tak leh lepas gak..mmg suma markah kat examiner korang (doc).suma berbalik kepada rezeki..tapi harap doc2 please consider n jgnla sgt2 particular..kami still belajar n sila tunjukkan kami jalan yang benar..bukan menghukum
tp at least member aku ni taula sbb ape dia fail..AKU?? sampai ari ni aku xtau sbb ape..kenapa..mengapa..
and yang paling ****,leh plak dia taye.."so,how are u now?" nak je aku mencarut dpn dia..byk aku nk luahkan mase 2 gak..sbb dia..aku di sini..(still mencarut sambil menangis)~~tapi suma dlm fikiran je..situasi sebenarnye: aku senyum je (seperti biasa)..tp hati hanya Allah je tahu..cam hati aku dah terluka n dia leh plak tmbh asid kat hati aku ni..membara je.. *&%^$$##$$#@@%^* (sori)
lupe..examiner aku untuk opthal (untuk short case..sbb viva tahun ni xde) still doc sama lagik..aahhhh (boring dah aku doc same je..ops aku bersyukur..doc tue baik :)
p/s:hati n roh dah ade kat umah..haha (cepatlah ari RABU)

0 pesakit datang ambik MC:

Post a Comment

rajinkan tgn untuk bgtau sakit ape..hehe..ops komen anda :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...