http://bling-bling-ropol-ropol.blogspot.com

Monday, February 01, 2010

Doc M

bukan doc mahathir yer..hehe
doc M one of da scary doc in ortho department..suma leh teka sape dia kan..ala yang tinggi2 selalu jog kat padang golf n main badminton 2..haha

semalam teaching ngan dia..jgn cakap la suma cuak sbb kena teaching ngan dia..
dahla dorang pesan jgn tulis mase dia cakap..so,mmg la jgn buat..kang kena aim plak

munirah present..stop kat chief complaint..
taye dah...
dia taye balik kami yang mendengar ni..sorang cakap low back pain
aku yang masuk telinga yang last sekali munirah cakap sal unable to walk..cakap je la..
tetiba dia taye ade ke??
aku dah gabra (xbtul ke ape yang aku cakap n dengar)..sudah...
tapi mmg betul munirah cakap cam 2..doc ter missed kot..
aaahhhh (buat aku gabra je)...

so, differential diagnosis of low back pain
dia point org tepi..SUDAH!!
dah start dah.. (biasela mst dia akan point suma org pasni dr tepi ke tepi )~~mase teaching sll dok dlm bulatan...kalo nmpk bulatan pastu ade doc..teaching la 2..kalo wad round?? keliling katil gak..tp biase ade yang peduli patient ade yang dok dgr je..itu wad round..hehe (and ade gak student yang xjoin pun wad round..hehe)~~ sape terase sila makan cili..hehe

budak 2 cakap osteoporosis.
doc M : define osteoporosis...sudah (alamat jawapan itu salah)...
soa seterusnye..apa klinikal feature..pathological fracture..
soa setrusnye..site common..neck, intertochanteric of femur,colles' #.compression of vertebra(pulun nak igt balik sbb doc M suke taye balik..dia suka suruh student ulang balik ape yang dah jawab tadi)..

tapi mase teaching mst ade slot selingan (kalo x boring)
doc M: malam korang study x??
dlm hati: sikit
korang buat pe mase malam?
dlm hati: FB, blog,study skit,FB lagik,tido
xsembang ngan kawan?? soalan apakah ini
dlm hati: sedih...aku xde roomate pun nak sembang..huhu
xtgok TV?
dlm hati: malas nak turun bilik TV
xde yang bw DVD player?? tgok movie??
??kami dah ade laptop skrg..haha
korang xtgok HOUSE,CSI,Grey anatomy??
dlm hati: meloncat2 aku nak cakap AKU TGOK!! haha..aku kaki series english..wpun aku jarang la tgok grey yang byk skandal 2..
suma itu hanya dlm hati..kalo aku cakap kang ade plak kena perli..xstudy tgok certa lebih..haha
terpakse suma jawap STUDY...haha

aku selalu lari dr doc M wpun dia xpernh pun teaching or PBL ngan aku..tp dr sejarah senior budak laen..menyebabkan suma takut kat dia..kalo nmpk dr jauh aku dah ikut jln jauh


mase TOT plak..dia involve gak..kelebihan pada kaki: masuk lumba lari la..
and mst ade dia mase tot..nmpk dia je mase tot..malu (padahal dia xknal aku pun)
malu sbb..tgokla...gmbr ni



ngan pom-pom..terkinja-kinja kami kat podium sorak..ya..i'm da cheerleader..so what?? (ade yang pelik? sila percaya..hehe

kalo mase tot,berharap dia xperasan aku ni budak medic..aku kos ppsk..haha..camla dia knal aku..haha

tapi smlm ade benda jatuh ..aku terase something jatuh..aku tunduk nak ambik..pastu..
doc M: ha, awk dok depan ni...
huhu..kat tgh2 bulatan ..DEPAN dia..huhu
aku bukan sengaja nak tunduk..aku nak ambik barang jatuh..pen aaina rupenye..
mase 2 rase MATI la aku...menyumpah2 diri sndr..aku bukan sengaja nak tgok tmpt laen..sumpah..haha

yah..kalo ngan doc M,,.sila pandang dia sorang je..
dahla suka pandang mata..aku plak depan dia..
and kena AIM byk gak la..wpun ade yang kena aim (dia dah target org tertentu awal2)
aku dah la jenis xleh sergah..nnt aku terkaku xleh jawab n xleh fikir..
aku main jawab ape yang budak2 belakang bgtau aku..padahal..soa ape dia taye pun aku xigt..
thanx korang..ahhh...sengsara berdiri tgak depan da scary doc..

aku mmg ade masalah knee..aku selalu diagnose knee aku ade: secondary OA, ACL..yang terbaru meniscus tear (kalo ikut klinikal examination aku la..aku best candidate kalo korang nak buat knee examination..crepitus ade..ant drawer test positive..but myb normal in certain people like me,yang terbaru McMUrray positive gak)..tp still stabil lagik..n aku xpernh jumpe doc sal knee aku..yang akan berbunyi..klik..klik.. (haha)
feel stiffness kalo xgerak..so bayangkan depan doc M aku berdiri tgak, xsengit2. selama berjam2..ahh..cepat2 sampai bilik,trus DUDUK!!
betapa leganye...aaaahhh..akhirnye..knee aku relax

Mc Murray aku detech mase klinik ade patient meniscus tear..prof examine dia..ade bunyi klik..pastu baru aku perasan..yang aku pun sama..diffirential diagnoses aku makin panjang for my knee..aku tunggu sampai instability dl br aku refer diri sendiri..hehe
instability is more common complaint of meniscus tear..ACL,PCL cannot involve with sport..my nightmare..wpun aku ni bukanla sportwomen sgt sperti dorang kate..tp aku need my knee for dat..nnt xleh nak cheer..haha

please..no surgery,no pain killer (aku xsuka masuk hosp,makan ubat)~~benda yang kena menghadap tiap2 ari kat medical school~~bile kita belajar makin kita takut ade penyakit..and mula me-reka aku ade sakit macam2..haha

yang kelakarnye..pg tadi mase kat red square, kami beberapa org tgh sembang..nmpk je doc M dr jauh..suma tunduk and diam..haha..itulah kuase doc M..suma xberani pndg dia (cam ade tulah kalo pandang)..haha..aku pun tunduk sekali la..dah cukup kot pandang muka dia semalam..hehe

ops..doc M pakai contact lens..hehe (dah aku dok depan mata dia)..nmpk aje

0 pesakit datang ambik MC:

Post a Comment

rajinkan tgn untuk bgtau sakit ape..hehe..ops komen anda :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...