http://bling-bling-ropol-ropol.blogspot.com

Monday, February 22, 2010

Kampus USM di India??

Kampus USM di India

dicopy dr bharian :)


IPTA pertama buka cawangan di luar negara


KOTA BHARU: Universiti Sains Malaysia (USM) mencipta sejarah menjadi institusi pengajian tinggi awam (IPTA) tempatan pertama mengembangkan sayapnya ke luar negara dengan membuka kampus cawangannya di India.

Kampus pertamanya di luar negara itu akan ditempatkan di Jawaharlal Nehru Medical University di Belgaum, Karnataka, dan menawarkan pengajian perubatan dengan pengambilan kumpulan pertama seramai 100 pelajar, Julai depan.

bangga siot tgok berta ni..kat India..dptla junior2 aku bedah2 mayat kat sane..sgt xaci..please antar aku belajar sane tahun dpn..untuk final year, leh x??haha...

bagi menjayakan usaha itu, USM juga akan melatih beberapa pegawai dari universiti ini di sini untuk menjadi tenaga pengajar di kampus cawangan India.

yang ni yang aku xbesh nak dgr..nak latih pengawai (pakar2 n doc2 cini g sane)..mstlah student yang kat kelantan ni terabai..belajar plak ngan MO2, nak ade klass ngan pakar pun susah gler..tolong jgn ambik specialist kami!!! kami selalu terabai..huhu

USM akan membuka satu lagi kampus cawangan di Nilai, Negeri Sembilan, tahun depan bagi menampung jumlah pelajarnya yang kini berjumlah kira-kira 30,000, di empat kampusnya sekarang.

wah..jauh plak sampai g nilai..

0 pesakit datang ambik MC:

Post a Comment

rajinkan tgn untuk bgtau sakit ape..hehe..ops komen anda :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...