http://bling-bling-ropol-ropol.blogspot.com

Sunday, April 25, 2010

Lelaki TAK derma organ



post tertangguh..smlm xbuat ape2 post pun..sbb siapkan case report..hehe..xpercaya leh siapkan dlm 1ari(xsampai pun) smlm sll berhari-hari sbb malas..tp siapkan sambil tgok movie..klip video..need dat kind of distraction..hehe

mlm tadi bergerak for da first time g HKB untuk teaching waktu malam..aiyoo..
sgt xsuka sbb malam sabtu biase dok kat bilik dok fikir alamak esok dah ade klas..hehe

tapi alhamdulillah doc yg ajar teaching sgt besh wpun speaking gler...takut gak mula2..dlm fikiran org yg speaking cam 2 garang..hehe.

dahla aku bab speaking2 ni hancus..haha..

tapi..doc 2 ok je..aku plak asyik terselamat dr ditaye..doc asyik konfuse winny ngan anna..padahal laen je aku tgok..haha..

dlm doc berbincang sal kidney transplant..timbul persoalan kenapa laki (ayah or sibling) xpernh offer diri untuk pendermaan organ jika salah seorang family member dorang perlukan transplant??
agak menarik soalan 2..btul gak..selalu mst mak atau adik beradik yg pompuan yg akan taye doc..xleh ambik saya puyer ke??
(xkirala nak derma buah pinggang ke...hati ke..sum-sum tulang)
mst pompuan..laki xpernh nk offer..

pompuan mungkin kesian..kami org pompuan ade sifat2 keibuan takmau tgok family member merana..

tapi LELAKI??? erm..aku xleh jawab sbb aku bukan laki
budak2 laki group aku pun xterjawab soalan 2..dorang pun xtau kenapa??mengapa?? benda ini terjadi

sape leh jawab soalan ni?? cepumas...


ORGAN DONATION~~A GIFT OF LIFE
aku penderma organ


mane aku ltk card organ donation aku???
hehe...dlm dompet
kat sini korang leh pilih nak donate yg mane,tapi setelah korang mati kena persetujuan ahli keluarga korang gak wpun korang dah sign nak derma

~~hasil kesedaran buat pameran pendermaan organ mase CFCS tahun lepas yg berjaya mendapat anugerah~~
sampai abes kad derma organ kami promote..harap dorang faham ape kami ingin sampaikan

2 comments:

  1. Lelaki lambat buat keputusan...teragak2..fikir segala akibat.guna otak tak guna emosi..cewah..no offense..wakaka..

    ReplyDelete
  2. jadi laki sanggup tgok anak sakit la??

    ReplyDelete

rajinkan tgn untuk bgtau sakit ape..hehe..ops komen anda :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...