http://bling-bling-ropol-ropol.blogspot.com

Thursday, April 08, 2010

Medical posting 3rd edition


untuk medical posting..tiap2 minggu kena g HKB (hosp Kota Bharu) @ HRPZ II
tp aku lbh suka panggil HKB je..

disebabkan kump 2 ade kelas kul 3..terpakse la kump aku (kump 3) yg klas kul 4 g sekali ngan dorang..xkan bas nak antar kami trip laen plak..

aku sgt suka HKB sbb hosp ni luas...pastu Ko-op dia ade jual roti sedap (haha..2je)
wad dia pun besh..

sbb kami smpai awal sgt..1jam dr expected..terpakse la melepak2 dl..

melepak makan dl..roti sedap...nyum..nyum..

pura-pura study (hehe..nmpk je aku nak tgkp gmbr)
aku dipanggil paparazi untuk group 2..aksi2 menarik perlu ditangkap..hehe
dorang btul2 buka buku..ok je tak...hehe
yg belakang 2..kump 2 chaos sbb doc yg sepatutnye ambik dorang teaching ari 2 rupenye dah resign sejak bulan 1..how came??
agak pelik la..abes group sebelum ni...dorang xde teaching r??..

tp skrg dah dpt doktor laen ganti..bagus2

ari 2 kami belajar short case untuk Respiratory system..
2la korang..sembang lagik kat belakang mase anna tgh PE..kan dah kena marah ngan doc..
dahla sbb krisis doktor resign..kump 2 terpakse masuk kump 3 (xkisah pun korang nak masuk..sbb nak belajar same2..tp sian presenter dok buat PE..org laen sembang kat belakang)
agak irratated..aku yg dekat tepi doktor ni dah cuak sbb doktor dah pandang2 laen macam (ngan muka irratated)..huhu..aku takut

sampai tergagap aku nak cakap apex beat..haha...
dahla doktor pompuan 2 mata lawa (besar gler)..lagik la aku takut..
nsb baek doktor baek ngan doc yg sepatutnye lagik garang..

pas teaching xsampai 1jam pun (tugu yg lama)
bergerak balik r..pe lagik..

dlm post ni..aku xde nak certa sal cara2 buat PE yer..
but doktor HKB mmg suka suruh student buat suma PE dulu br present..
kalo kite dah biase running commentary (sbb xkan tinggal benda nak cakap)
cm peribahasa: masuk kandang kambing, mengembek..masuk hosp laen..kena la gak ikut cara dorang
nnt keje pun protokol hosp 2..xsama ngan protokol HUSM..so,pandai2 la sesuaikan diri..


bergerak balik...
naik lift yg sebelum tue..hampir meragut nyawa beg Anna (presenter ari 2)..
aku igt lift depan cafe Oren je (HUSM) yg xde sensor..rupenye..kat HKB pun xde sensor..terkepitla beg anna kat lift
agak menakutkan kalo lift 2 naik gak..huhu..
tekan2 butang pun xmau buka
tarik beg pun xberjaya..cuak tul..omg
pastu aku tekan balik butang..baru pintu lift buka
lambat gler respon butang 2..
akhirnye dpt menyelamatkan anna dr tersepit
(aku ade bad memory terperangkap dlm lift HUSM..so xmaula bad memory ade org tersepit plak..)


1ST attempt..org belakang xnmpk la plak...

yeah..paparazi berjaya...

takziah buat ANNA atas kematian hamster kesayangannye

p/s: tetiba rase post ni untuk ANNA..sbb suma ade kaitan ngan dia..anna presenter, anna la gak tersepit..balik2 HKB, hamster dia mati...xpe2..nnt beli laen..suruh beranak pinak..

0 pesakit datang ambik MC:

Post a Comment

rajinkan tgn untuk bgtau sakit ape..hehe..ops komen anda :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...