http://bling-bling-ropol-ropol.blogspot.com

Thursday, April 22, 2010

Medical posting 6th edition


dermatology cartoons, dermatology cartoon, dermatology picture, dermatology pictures, dermatology image, dermatology images, dermatology illustration, dermatology illustrations

dermatology cartoons, dermatology cartoon, dermatology picture, dermatology pictures, dermatology image, dermatology images, dermatology illustration, dermatology illustrations

pas kelas ngan Prof M (trauma..scary)..haha
mood Prof M xberpa elok mase kelas Dermato tadi (guess who??)..aigoooo
dahla berdiri kat depan aku..gler takut kalo tetiba dia soal aku..huhu..xberani aku nak pandang muka dia mase 2.. scary~~ (berdoa dlm hati..jgnla dia taye..)
dan mengutuk diri sndr duduk kat situ..tetiba je arini aku dok situ padahal aku sll dok site laen..sbb arini dah ade org ambik site aku..terpaksa aku bergerak site situ..xtaula tetiba jd cam ni..lari~~
siap kami suma kutuk baik g balik tido kalo xfokus mase kelas stlh dia taye pun kami still xleh jawab padahal member2 laen dah present dah tadi..perli abes la tadi~~panas dan pedas~~

_i'm not interested in dermatology_ nama sainstifik laen..nama melayu laen..mase aku cakap ketuat nasi tadi pun bukan aku tau pun ketuat nasi 2 camne..hehe

FYI, ptg tadi plak keluar ngan Mr S (dating)..da story I'll telling them for next post..hehe
Mr S cakap don't mess with Prof M..if U get him for ur PRO exam...selamat tinggal la korang..FAIL trus..buat sape2 yg pernh krisis ngan dia..gler takut..harap2 aku xtinggalkan bad impression kat dia..dahla dia dah failkan budak2 mase short case ari 2 (pro)..and kalo dpt long case ngan dia kena present cam cara dia..aiyaaa (doc laen..cara laen)~~~ student yg pening xtau nak present ikut cara sape..

ok..pas abes kelas yg scary tue..isk2 lega~~~ cam selamat dr hell (hehe)

g wad jap nak ambik butiran patient yg dah clerk pagi tadi dr folder (haha..nape aku rajin clerk patient ni??haha),,mase 2 plak waktu melawat..sesak2..aku xsuke kalo mase melawat..rase cam satu kampung melawat untuk satu patient..segerombolan giu..dahla panas makin panaz..

pas dah siap..g cuci tangan nak balik..malas nak stay (cam aku rajin sgt kan nak stay situ..haha)..lgpun kan ade date ptg ni..xkan aku dok wad plak..balik r..

cuci tgn..xsempat pun nak ambik sabun..doc clumsy datang (haha..memandai je aku bg nama special kat dia..)..tp aku tgok dah de 2 doc kat wad tue sibuk ke hulu-ke hilir ambik darah suma..nmpk sgt byk sbb dr tadi xsiap (medikal..camla korang xtau..suma jenis test dorang nak ambik..isk2..)

oklah..boleh la doc (dlm hati..lame ni xambik..malas seh..rase je dlm 3bulan or lebih aku xasah skill ambik darah aku ni..)..

ambik blood C&S yer...pulak dah (aiyoo..igt ambik darah biase je..ambik blood C&S leceh skit sbb kena jaga sterile..pakai sterile glove..)..xpe2 cabaran

awak kena praktis (yela doc clumsy..hehe)

seriously lama gler xbuat procedure sampai aku dok lama fikir..benda ape yg aku kena ambik..otak xjalan.haha

patient IVDU(suke main doktor2 sendiri)..xpernh clerk tp sbb tertengok folder dia pg tadi..harap2 xde AIDS or HIV~~mmg xde (setiap patient pn kena jaga jgn bg kena darah or cecai keluar dr badan)

alhamdulillah..smooth je ambik darah patient ni..aku igt dah mati dah aku sbb lama xambik darah tmbh C&S..

dah siap suma (tolak troli n siap tolong label suma dah) hajat di hati yeah!! leh balik bersiap nak g date n solat lagik..tetiba doc dah siap 1 set untuk ambik darah untuk aku..

leh yer ambik untuk sorang lagik (aku: ???)..aku ni baek sgt xsanggup nak tolak sbb dok dah sedia botol darah nak kena ambik..katil no 4 yer..

takpe..lgpun aku tgok doc cam nak buat something je..nsb ambik darah biase je (kalo c&S cam tadi..mals dah aku..doc ni kena belanje aku ni..hehe (padahal latihan untuk aku sndr ni)
alhamdulillah..senang gak ambik darah patinent katil no 4..pas dah siap borang n label


pulang ngan hati gumbira...dpt sedut darah patient..aku kan Mrs Dracula ~gelaran dr group lame aku..sbb pe2 aku je g ambik darah(hehe)...dah lame xbergerak aktif..sbb malas..mrs dracula berhibernasi

tapi satu je aku heran..kalo wad laen..sll label,key-in, isi borang..doc buat..kat medikal yg selebihnye 2 nurse akan buat..myb sbb kat medikal ramai sgt nurse (kadang2 kat kaunter penuh nurse..bising2 lak 2..isk)..bagus la dorang kena buat keje 2..pulun je aku nak tolong key-in masuk komputerla,,suruh doc sain borang..padahal xyah buat..patt doc muka blur je mase aku taye..haha

laen wad..laen la plak pengurusannye...

nmpknye..pas bulit rapport aku kena ambik darah..kena lari la dr doc 2 pasni..hehe (adakah mampu untuk lari..haha.)

belajarla sol..ambik darah kena master sblum keluar sini..pasni mane tau dlm tido pun ko leh buat..HO xcukup tido sambil buat leh tido jap..haha..
pic from google

0 pesakit datang ambik MC:

Post a Comment

rajinkan tgn untuk bgtau sakit ape..hehe..ops komen anda :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...