http://bling-bling-ropol-ropol.blogspot.com

Saturday, April 17, 2010

Make-Up untuk Dinner

(post ni dibuat minggu lepas...harap maklum)

dah lame xpost sal make-up wpun xde mood nak bermake-up skrg ni
mentang2 skrg ni byk tul dinner sana sini..sat kos nursing,kos biomed,kos forensik..sabtu ni plak kos audio..(sabtu lps)
mstlah malam 2 suma nak melawa..yg xpernah2 pakai make-up tetiba jangok malam 2..hehe
akan cari baju untuk tema dinner.suma akan dress up lah.xkisah la nak pinjam sana sini..make-up sndr or kwn2 make up

TIPS KE DINNER
so nak kongsi tips untuk pakai maskara...sesuaila sape2 yg bulu mata pendek or bulu mata ke bawah 2 (yg xlentik)..hehe
  1. jgn buang berus maskara (wand) yg lama..cuci bersih2 sbb pas pakai maskara and sebelum maskara 2 kering..guna wand yg lama 2 untuk lerai-leraikan helai2 bulu mata supaya xberkumpul..
  2. guna kad bussiness..atau pun kad2 kredit or bank yg xguna 2..
pas dah elok pakai eyeshaow siap bercolo r puyer elok..korang mstla xmau eyeshadow korang comot kena maskara or eyeliner korang kan ( tmbh yg cair..susah nak kering)...
satu trick ialah pakai kad business anda 2 tutup bahagian eyelid and tarik eyelid(kelopak mata) anda ke atas..bukan je eyeshadow korang xkena maskara..nak pakai maskara pun senang sbb maskara akan kena kat suma bulu2 mata anda..kena cuba baru tau
3.sebelum maskara..guna curler..dr pangkal tekan2 ngan kat hujung..tp pas pakai maskara jgn gatai tgn baru nak pakai..comot abes nnt

4.pakai maskara secara zig zag..supaya bulu-bulu mata tak melekat sesama..

5.supaya xcomot..sila jgn kelip mata..sampai maskara kering..haha..


but don't forget..korang akan tangkap gmbr byk2 untuk dinner 2 nnt (jgn nafikan..hehe)..so makeup korang 2 biarlah yg mesra kamera..kalo leh lebih skit dr normal yg korang biase pakai..jgn lebih2 plak..nnt cam badut..hehe

pakai make-up yg long lasting..sebelum pakai eyeshadow guna eye primer dl..skrg saya guna dr Elianto..ok gak..br gak nak guna..

gincu 2 yg long lasting..abes gelas korang yg berkiss ngan korang..haha..bile gincu 2 melekat kat gelas korang..xpun sblum tgkp gmb r g touch up gincu anda..tips untuk gincu tahan lama..
pas sapu gincu anda..tekap ngan tisu..and sapu lagik lapisan gincu..

perkara penting..blotting paper..terutamanya muka berminyak cam aku...guna blotting paper dl sblum touch-up ngan powder anda..kalo x,,berketul2 bedak kat muka sbb minyak xbuang lagik..berkilat cam cermin plak..blotting paper just guna tekap2 perlahan kat muka..terutama kat hidung ngan dahi..jgn sapu plak..abesla make-up sebelum 2,just tap-tap je..


p/s: buat post ni sampai tertido-tido..sbb line tenet xbagus (hampeh!!) nsb baek aleya kejut sbb dayah nak pinjam barang untuk dinner..




ari sabtu ari 2..tiba2 jadi bidan terjun g make-up alia untuk arabic nite kos nite aleya..
msg suruh dtg kat tempat salon sbb kat situ xde makeup pro.
.
ali (pakwe alia)~~nama pun lebih kurang kan..hehe.. dtg ambik aku kat usm bw g sane
agak suntuk mase sbb aku sampai pun dah pas maghrib..

sempat lagik aleya igtkan berhati2 ngan kasut tinggi dia...sbb tahun lepas berbekas kaki aku kena kasut dia mase tgh make-upkan dia gak untuk dia..haha

rambut tgh dandan


alia didandan..ali berbaju puteh..cepat2!!haha

bidan terjun make-up artist (bukan..xpernh make-up artist pun..haha)

trus drive g Hotel tanpa make-up...sampai2 trus cari rest room..kelam kabut aku nak keluarkan suma alat2 make-up aku dr beg..
lucky..warna kulit kami dua2 cerah..so, jenuh plak nak cari make-up untuk kulit laen..
aku sempat buat eyeshadow je...eyeliner xsempat

tapi..sampai ke pintu dewan aku buat eyeliner dia..haha
aleya..ksol nak buat eyeliner tebal kat ko..bg arabic skit dr muka cina ko 2..tp ko kelam kabut sgt sbb nama ko 1st kena masuk dewan..
lagik2..puyer xsabar..abes comot eyeliner liquid dah kena mata atas dia..haha..(tula kelip mata buat pe...)...hehe..kan dah comot...tp nsb baek diselamatkan ngan eyeshadow gelap..

sorryla aleya..xsempat nak make-up ko bg lagik lawa..dah bidan terjun..pastu masa sekejap je..nak buat eyeliner tebal xsempat..


aleya ko tau kan..ko akan menjadi mangsa dlm blog ksol..hehe
ahad ni plak: dinner graduation nite untuk final year medic (yg officially doktor..tahniah)

P/S:terapi ngan make-up...kalo aku stress atau suke sgt ari 2, aku suka make-up..bad mood tp ceria..haha..
kdg2 akan g klas ngan mood ari tue..kalo xde mood warna2 gelap je baju aku..haha
kalo ari 2 aku hepi..ceria la baju aku...tp tgok gak..kalo lambat g kelas..aku ambik je mane2..haha
tapi..g kelas..aku xmake-up r..tp kalo ade mood 2..mmg make-up r wpun aku pakai spek (xnmpk pun kalo make-up)..aku suke make-up mata (UTAMA)

^____^ (manic)

0 pesakit datang ambik MC:

Post a Comment

rajinkan tgn untuk bgtau sakit ape..hehe..ops komen anda :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...