http://bling-bling-ropol-ropol.blogspot.com

Thursday, May 20, 2010

Please..Jangan Tido!!





Freddy One,,,Two,,Three
Freddy datang cari korang...

jeng..jeng..jeng..

mase ade kawan aku ajak aku tgok wayang ni..aku try nak usha ape certa wayang..sekali tgok poster dia..nama plak Freddy..aku rase cam dihantui certa ni mase kecik2 dulu..



mmg certa ni zaman dulu2 pun ade..mmg terkeluar jantung, aku jerit dulu2..pastu malam2 mimpi la Freddy datang dlm mimpi aku(tgok lagik sblum tido..padan muka)~~dahla kecik2 dulu aku mmg kena tido sorang..adik2 tido ngan mak ayah.

tapi aku nak layan gak certa ni

dan mmg certa pasal mimpi ngeri sekumpulan remaja ni yg mimpi sama jumpe laki yg terbakar muka (siap nmpk otot2 lagi)...baju sweater merah..(cam Freddy ni pun menghantui aku sekarang )

Aku memang layan habis movie ni dengan penuh perasaan suspens yang memaksa aku menutup muka dengan tangan. tipu..aku legik rase nak tgok depan2 kalo certa hantu..wpun rase jantung nak keluar (ambik balik kalo jatuh nnt).Agak terkejut giler bila aku salah bajet bila scene suspens tu akan berlaku. Aku rasa korang pun takkan dapat bajet punya.mase kite ingat ade suspen..xde..tp mase korang igt ade keadaan cool je..BANG!! menjerit korang satu panggung..

Jalan cerita movie ni korang pun diajak berteka-teki abb nape dorang ni ade mimpi2 yg serupa ,sal sekolah tp dorang ni xpernah jumpe sblum..knal mase sekolah tinggi je..Fikir-fikir

korang pun terasa yang Freddy ni sebenarnya baik. Haha! Nampak macam tak masuk akal, tapi kalau korang tengok movie ni mesti ada dalam 2,3 minit yang buat korang terfikir Freddy adalah watak baik dalam movie ni.tapi napa dia asyik nak ganggu budak2 ni??sampai insomnia..kalo dorang tido..dorang akan didatangi Freddy ni..

kalo pelakon tue nak tertido je ..kami dah jerit..JGN TIDO~~..haha (cam la dorang dgr..hehe)
setiap kali tido freddy datang ngan kuku besi ..tertiba teringat kat Edward da scissor hand plak..hehe


part main sembunyi2..aku teringat tgok certa Freddy zaman kecik2..dulu2..watak freddy ni lagik menakutkan..

satu fakta menarik ialah, "jika anda tidak tidur lebih dari 70 jam, maka anda akan mengalami keadaan di mana anda terlelap sebentar dan anda akan bermimpi yang mungkin mengakibatkan anda tidak dapat mengenalpasti dunia realiti dan mimpi".coma trus


nak tgok trailer klik sini

kredit ridzuan richie

P/s: aku siap tgok certa ni sorang2 malam2 kat panggung..mmg cari nahas..dahla ltk kerta kat luar..kelamkabut gak cari jalan keluar sbb suma escalator dah tutup..tapi bagus gak..aku jerit kuat2 pun xpe (xde org knal)..haha..

mmg besh certa ni..xtgok rugi wa cakap lu~~

tapi aku tido lena siap mimpi besh2 je pas tgok certa ni,,hehe (xde dah mimpi ngeri pas tgok Freddy)


0 pesakit datang ambik MC:

Post a Comment

rajinkan tgn untuk bgtau sakit ape..hehe..ops komen anda :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...