http://bling-bling-ropol-ropol.blogspot.com

Wednesday, May 12, 2010

Stranger BAHAYA!! Part 2

ok..nak sambung balik certa camne aku sampai umah setelah satu jam lebih tugu mak aku ambik (tp aku xleh kol sbb bateri Hp kong giler)

dlm ati mmg rase nak bertapak (jalan) je balik umah..tp memandangkan dgn beg tarik ngan satu beg kecik + beg laptop..aku rase sampai tgh jalan aku dah semput..tmbah2 nak ke taman aku 2 turun bukit..isk2..aku duduk lagik bersila kat tepi jalan..

pastu adela geng2 kerta stop kat tepi jalan gak..aku xtau dorang buat per..aku pun malas r nak layan..takut satu hal gak..ramai2 laki situ..isk,baik jgn tgok dorang..

pastu kerta2 blah (4 kerta xsalah)..pe projek dorang kumpul kat tempat 2 aku xtau ..dah la gelap..tepi jalan plak 2..lampu pun terang sekali kat plaza tol 2..

pastu ade la satu kerta reverse....

ke tempat aku duduk bersila (sakit bontot)..

ops!!!...cuak dah aku...

laki dlm kerta 2 taye...tunggu sape??

tunggu mak dtg ambik (sambil menelan air liur) dlm hati: nak pinjam Hp boleh?? (tp aku takut la org xkenal)

laki 2 taye lagik..turun bas kat sini ke??

aku angguk je la..(aku pun xpasti muka org 2..haha..gelap )

pastu dia terus blah ngan kerta modified 2 (zooommmm)

selamat..wpun dlm ati nape aku xpinjam je hp dia??haha..mengutuk diri sndr yg mati akal nak balik umah..

teng..teng..teng

dlm mase aku dok fikir..adakah aku akan dok kat tepi sampai matahari naik??

bantuan datang...kerta peronda plus @ polis peronda stop xberpa jauh dr aku..

teragak2 gak nak g ke tak kat jeep 2..tp dr aku dok sakit bontot baik aku g taye..
aku pun jalan...g kat kerta 2..(dlm ati rasenye mst org PLUS ni leh dipercayai)
sorang laki keluar dr jeep 2..
aku pun minta nak pinjam hp..dia kol kan..tp xdpt2..

byk kali try xdpt2..
so, dia taye taman aku 2 jauh x?? ade ke dia tak tau taman sejahtera 2 kat ne??
nmpk sgt dia xdok kulim n myb org baru kerja..
dia pun agak berbalah bahagi nak antar aku sebenarnye.
dia kate antar sampai depan taman je la..terima je la..wpun agak jauh gak nak sampai umah dr depan taman 2..tp dr dok situ xgerak2

cece..dptla aku naik kerta polis peronda PLUS 2..bukan depan taman dia antar..sampai depan umah (myb dia igt taman aku 2 jauh kot tadi)..

trimas yer abang2 PLUS.(jasa korang akan aku kenang).nsb baek ade gak org aku kena percaya dlm dunia ni..takut gak wei..nak minta tolong..

sampai2 umah..aku saje bikin gempak..tarik muka seposen..suma dok taye aku balik camne..
adik aku kate ngan van kilang la (ape ke hal van kilang nak ambik aku tah..bukan aku ni minah kilang..)
pakwe aku mai ambik la (lagik xlogik..pakwe pun xde)

sumanyer main teka teki sampaila malam tadi ayah aku taye..haha
takutla wei..ayah aku yg taye (mak aku ngan adik beradik aku taye..aku buat bodoh je)
terpakse la cakap: naik kerta polis peronda kuning hijau 2...haha

alhamdulillah..aku selamat gak sampai..laen kali kena cakap awal2 kul 4 kena ambik aku wpun aku xkol..kalo jadi camni lagik..ahh,xsanggup sakit bontot tunggu satu jam ngan harapan mak or ayah aku mai ambik (padahal aku sampai2 umah..dorang dok tido lagik..huhu)..

p/s: bile komunikasi xde..rase terpinggir giler kat corok dunia..tp aku kat tepi jalan plaza tol lunas..haha

0 pesakit datang ambik MC:

Post a Comment

rajinkan tgn untuk bgtau sakit ape..hehe..ops komen anda :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...