http://bling-bling-ropol-ropol.blogspot.com

Friday, June 11, 2010

Anak Lu** Nikah


smlm aku still kat labor room..arini member aku Doc Zurina masuk keje..yes..leh melekat kat dia..hehe

pastu aku noted that ade patient ni dlm folder dia tulis "late marriage"..mula2 aku bajet..kawen lewat..tp tgok umur dia baru 30tahun..tp aku abaikan je la..
pastu datang lagik sorang ibu mengandung..muka budak2 gler..tgok umur br 20tahun..muda gler..
pastu ade gak kat note dia " late marriage"..pastu bar aku tau maksudnye

'LATE MARRIAGE' = mengandung dulu baru kawen
kira anak luar nikah la
kena noted ibu2 yg ade kes 'late marriage' ni..sbb pas dorang bersalin,dorang kena under social welfare..yela untuk urusan nak bin dan berbinti kan sape anak dorang tue..

kalo anak laki mmg xjadi masalah..tp anak pompuan la..bayangkan mase dorang nak kawen nnt,xke kesian kalo mase br tau yg ayah dorang kenal selama ni xleh jadi wali dorang..aigoo~~
kesilapan mak ayah leh bawa masalah pada masa depan anak2 mereka

so..hindarilah zina dan maksiat sebelum kawen..
biase anak2 yg luar nikah ni senang je ibu2 dorang lahirkan..teran skit dah keluar..xcam ibu2 laen..yg mengerang kesakitan nak bersalin..mmg berbeza gler..
aku tgok dorang mase sakit pun xde la sakit sgt..relax giler..kadang2 aku rase meluat gak nape dorang xde sakit2..
lagipun xde nikmat la dorang beranak sbb Allah telah menjanjikan kesakitan ibu2 bersalin dapat menghapuskan dosa2..
kes anak luar nikah..so, kiranye kalo ade kes2 camne mmg kena noted dan akan direfer badan sosial la..payah gak rupenye kalo dah nasi jadi bubur camni..

single parent plak jangan cakap..mmg ade..xde suami..xkawen..tapi bagus gak la ibu tue mmg nak keep anak yg dikandung dr dibuang sana sini..digugurkan anak yg xbersalah 2..dahla buat dosa tambah lagik dosa...

yela..ingat senang ke nak ade anak..dorang mmg senang je dpt anak nak buang2 kan..ari tue aku join gak klinik gynae (kes2 masalah sakit puan yg laen)..byk gak kes yg subfertility..bertahun2 xde anak..ambik ubat suma..tp xleh gak..dr air muka dorang suami isteri mmg dorang ni berusaha gler nak dpt anak sendiri (aku plak rase nak sedih skali)..ambik ubat dan jalan terakhir IVF..

p/s: post ber-emo sekali..
gmbr credit google

7 comments:

  1. tula perbezaan nya..xpe..tu bru kenikmatan dunia..dorang xtau pe kesakitan akhirat yang telah sedia menanti n telah dijanjikan Allah swt..subhanallah..salam ukhwah..

    ReplyDelete
  2. Dunia akhir zmn dah ni..
    seram2..
    moga2 mrk yg terlibat 'mproses' bby yg x bslah ni.. btaubatlah akhirnya.

    ReplyDelete
  3. baru tahu juga late marriage hihi :(

    ReplyDelete
  4. salam.
    best entri ni. baru tahu perbezaan wanita yg melahirkan anak.
    sy doakan kamu menjadi seorang doktor yang berdedikasi.. ^_^

    ReplyDelete
  5. @President
    pompuan je merasai penderitaan melahirkan dan mengandungkan anak..
    insyaallah..doa kamu semua menjadikan sol lebih kuat untuk menjadi doktor yg baik

    ReplyDelete

rajinkan tgn untuk bgtau sakit ape..hehe..ops komen anda :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...