http://bling-bling-ropol-ropol.blogspot.com

Wednesday, August 04, 2010

100PLUS ◕_◕


pagi ni aku heran awat la..ayah aku xg keje..
tadi dia dah bangun..siap gerak adik2 aku bangun lagik pagi tadi..
ayah ade aktiviti sukan kot..
sbb ayah sol ni coach sukan (sukan pe??hehe..sukan yg dok dlm aircond..hehe) so,aku bajet myb arini kena bawa budak g lawan mane2 ke..

pastu ayah aku keluar bilik.."soleha,kalo cirit birit minum air 100 plus boleh x??" (kononnye si bapak menaya pendapat anaknye yg bakal doktor ni (yg xgrad lagik ni)..
ngan slumber je aku" boleh..boleh" (haha)..
sbb bg aku 100 plus ade kandungan garam untuk mengantikan garam2 yg hilang setelah cirit-birit..

sll pesakit akan minum ORS (garam yg kena bancuh 2)..tp kat umah xde benda alah 2..aku sakit perut ari tue pun xminum bnda 2..lainla kalo aku g kat klinik pelajar auto je dpt benda ORS ni.

lagipun 100 plus minuman isotonik mmg sesuai untuk baiki dehydration dan mengantikan kembali ion2 dlm badan yg hilang..tambah2 pas main or ade games lawan mane2..mst atlet2 cari 100plus..betui x??(ceh..aku perasan atlet gak)

sampaikan game SUKAD (sukan antara desa USM)..ni desa aku akan supply 100 plus untuk suma pemain..cece (disponsor 2)..hehe..rahsia kejayaan kami USMKK selalu menang games tau..haha (ops..rahsia pecah plak..hehe)

tapi paling besh rasenye air kelapa (natural)..nak gantikan kandungan air dlm badan yg ilang..ni terbukti kajian oleh sorang prof kat U aku ni..kirenye minum air kelapa lagik bagus dr 100plus la..tp kdg2 susah gak nak cari air kelapa kan..sape nak panjat pokok kelapa??hehe

so,penyelesaian:beli je 100 plus kat kedai..kat 7E pun ade kan..hehe
ceh..aku cam promoter 100+ plak..sori yer..aku xde kaitan langsung ngan 100plus atau syarikat mane2..saje nak cakap sal 100+ untuk sembuhkan demam dan sakit perut..hehe

AMARAH: pengambilan berlebihan minuman ini adalah dilarang sama sekali..berkarbonat 2..hehe
gmbr:kredit untuk atuk google

5 comments:

  1. Erm, i pun pernah dengar pasal 100plus digunakan semasa kes cirit birit :)

    ReplyDelete
  2. btul2..sesuai mengantikan ion2 yg ilang dan air .

    untuk demam pun bagus..siap merebut ngan adik sbb adik ari tue demam..sol plak cirit birit so,berebut nak 100plus..hehe

    ReplyDelete
  3. betol3...sape2 yg badan letih elok minum air ni...

    best la plk dgr air kelapa..heee

    ReplyDelete
  4. @yann
    hehe..air kelapa sejuk2 mase cuaca panas camni..wah nikmat kan..hehe

    ReplyDelete
  5. pehh..bergune nih..thanks!tapi ada saya baca pasal air coca cola jgk..mcm2 kegunaan boleh hentam

    ReplyDelete

rajinkan tgn untuk bgtau sakit ape..hehe..ops komen anda :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...