http://bling-bling-ropol-ropol.blogspot.com

Monday, May 23, 2011

Bila 'Show Your Style' contest di FB jadi Gaduh!!

♥ Assalamualaikum & Salam Bling-bling ♥



memang banyak kot contest-contest dalam FB tue guna khidmat butang "LIKE" untuk tentukan pemenang.tapi berapa orang rasa contest tue mencapai target contest itu sendiri?


cam contest Show ur Style contest by

ErnieKhairina collections


(pernah dipromote oleh Fatin Liyana dulu)
aku tak masuk pun contest ni, tapi ade la datang like-like peserta yang aku rasa boleh menang dan exchange vote dorang tue

(aku kan masuk contest laen..tapi disebabkan benda exchange vote ni, sgt melalaikan, aku dah malas nak masuk..biar cam tue je walaupun tarikh contest tamat still lambat lagik)

berbalik kepada contest tue, pemenang pun dah diumumkan, tahniah buat semua pemenang..Winner dia dapat lebih seribu LIKE..bapak ko!! gile banyak!!

tapi yang tak beshnye,sebab suara @ komen-komen sumbang kepada pemenang..
link here
pemenang dia: ANNE (tahniah anne)
ni komen-komen yang diterima selepas pemenang diumumkan:


  • oo, kire Anne Luiz ni ratu yg mrayu utk dilike la? ahaha, pengemis like..
    tuihhh ~!!

  • ala biar kn la... tpi e2 jga tnda usha utk berjaya (menang)

  • Hal cmni pn nk brtekak..bt d0se je.hok dio,biaq pi aih..apo aih.


  • Anne Luiz ahahahha!! Ya Allah, ko ampunkanlah dose org2 yang sakit hati dgn rezki yg Engkau berikan kepadaku..amin...yeaaaaa!!!


  • Mohd Faiz cantek lah.dah menang hati manusia, jom sama sama menang 'hati' Allah pulak;)

  • Izyan Dyrara still LAME...len kali wat LIKE contest...bukan show ur style contest...

  • Sixx Freaxx cuba korg smue try tgk pic spew yg pling bnyak kne like skunk ni. 3org je kowt yg like pic Anne Luiz niyy..
    mybe japg pic ni rmai yg like, sbb Anne Luiz g promot lg skali pic dye ni. ahaha..
    pas ni klu nk undi pemimpin negara pown mcm ni. lingkup la Malaysia..

  • Fide Zinta Zinta wooo!!thniah my fren ♥
    sabar jela bce komen2 kt atas nie..mulut org kte xleh nk ttup..bia je ap org nk ckp anne..sabar ye..
    b4 korg komen, better korg bce pe syrt contest nie..the most like photo win the contest..da trng2 dah..jgn dengki jgn jeles klu usaha kite ciput ja..yg ptg usaha n anne da usaha baik pnye!!!cayalah ♥
  • Anne Luiz takkn nak cari pemimpin negare gune fb kot...asal la kamu dengki sgt yerk?? takpe, next time gf kamu lak yg menang k..


  • Huzaimy Othman Xyh la p0st pnjg2.lth nk bace..org mlyu mmg cmtu..ngumpat je lbh..huhu

  • Sixx Freaxx ak single la. asal nak ngorat ke??
    xnak la ak. spek besar, tah2 juling..
    tp ak rasa org like sbb pic kusyen kete 2 laa ~


  • Zaha Hasa serabai punya tudum style gni...cam guni bERAS KNE CAT warna warni jerrr..

  • Anne Luiz sape yg tak puas ati lagi tu, ngumpat la byk2 yer...seronok dpt pahala korang nie...hehehe!! ape2 pon, syukur sgt2,,dpt hadiah, dpt pahala lagi...syukran2!!


  • Sixx Freaxx eh, tdung dye oryte pe. lawa tudung 2..
    tp yg prob skunk pic ni. DP dye lg ok dri pic niyy..
    xley blah laa mcm ni ~

  • Sixx Freaxx Anne Luiz, klu ikut ak kan. ak bg pic ni 2bintang je weyh..
    yg saguhati lg layak bbanding kaw. yg tmpat ke-2 tu ak asew dye xpromot kowt pic dye..
    xpromot pown ley dpt 2nd place. pehhhh..


  • Arlina Erwany hahahaha u guys r sooo freakin funny...congratulations Anne...they seems dont undersntd how the contest goes.. pedulik aja... congratulationssss ............ (i hv nothing to do with her okey) but she deserved this bcus she succeed to hv people 'Like' her pic.. then she win... tutup cerita... =)

  • six freaxx~ ko nie byk bunyik r...klo ko nk judge...ko la bt contest sendiri...ape hal jantan nie sibuk pasal tudung nie?ko jantan ke tinooo??
(ade banyak lagik)

memang la kalo korang tgok gambar-gambar peserta (banyak gile orang masuk 223 orang), ramai kot lagik layak (suma lawa-lawa) menang dari anne ni, tapi dah syarat dia, pemenang ditentukan oleh LIKE terbanyak..so, nak tak nak, memang la dia pemenang kan..so, mulut-mulut bising tue sila senyap, dia menang pun atas usaha dia nak orang laen singgah dan like gak. menang ngan usaha, bagus per~~


kelebihan buat contest LIKE:
  • page akan jadi femes sebab ramai yang vote kena LIKE page dulu
  • penganjur tak pening kepala pilih pemenang
  • penganjur leh dapat ramai pengunjung yang leh beli barang yang dijual
  • leh tegur kawan-kawan supaya vote korang..sampaikan aku malu siot, dah lama tak tegur kawan-kawan aku ni, tetiba suruh dorang vote..ape ke hal?? haha.. terima kasih untuk vote-vote korang tue. u're so sporting! (korang ingat senang ke nak cari 1 vote?)

  • bukan korang je, sampai adik aku ngan mak aku pun tolong promote aku as peserta untuk tolong ramaikan vote..wah!! terharu beb :)
pagi-pagi buta, adik aku post suruh vote aku kat suma kawan dia tue." malam tadi, 30 orang kawan orang vote tau" terima kasih yer kawan-kawan Syahida

padahal ramai je dia tak kenal kawan-kawan FB dia tue..hehe

  • menguji kesabaran dan kerajinan untuk promote diri sendiri untuk dapatkan LIKE banyak.kalo bawah 100 vote kebanyakan tak promote pun diri sendiri.aku bertahan beberapa hari je, sampai rasa letih nak tekan klik-klik dan paste macam-macam

sebab apa aku tarik diri tak mau masuk contest yang masih berjalan tue, baca yang bawah ni:

keburukan contest LIKE:

  • promote diri sendiri cam nak jadi wakil MPP selain tak ade kain rentang besar-besar.segan gak nak suruh orang vote kita ni..haha

sebab aku pernah masuk contest like, aku sebagai peserta tahu camne benda vote ni berlaku
yang tak besh yer banyak penyelewengan berlaku

  • kesedaran sivik perlu TINGGI
orang datang vote gambar korang, dan korang kena la vote dorang balik (give & take)
tapi masalahnye, korang rase dia cam tak layak je untuk korang vote untuk menang (tapi sebab dia dah vote korang, kena la vote balik kan)..sobs

kalo aku rase ade yang aku rase lagik comel untuk menang, aku akan vote dia dan minta dia balas vote aku jugak (rase amat tidak ikhlas plak sebab vote dia kan?)

adik kawan aku masuk contest tue, haruslah aku vote jugak :)

  • korang jangan terkejut kalo ramai pengunjung dari indon, Thailang, Filipina datang vote korang
sebab dorang pun ade contest like gak, tapi contest dorang lagik menarik la dari yang Malaysia buat, tak main la dapat shawl je (aku pun leh beli), dorang punyer dapat iPhone, iPad, camera
sapa nak bagi?? (eh, keburukan ke ni??)

  • inbox akan penuh sebab ramai nak PM korang untuk vote dorang..banyak gile

  • sebab apa aku kata penyelewengan banyak berlaku? sebab ada yang PM aku nak exchange 5 vote, 10 votes..gile ke apa aku nak exchange vote banyak tue.yang tue kena tunggu mak aku beranak lagik sampai adik beradik cukup 10 la kan..

dengan kata lain, ade di kalangan dorang yang ade akaun FB lain untuk masuk contest LIKE..pastu leh dapat vote banyak-banyak.yelah, sekarang sapa-sapa pun leh buka akaun FB banyak-banyak asalkan ade email laen..bak kata lain, buka akaun bukan kena BAYAR

so, aku rasa sangat tak telus contest LIKE ni..

  • banyak dapat dosa, sebab sure aku akan singgah tengok peserta-peserta lain dari contest lain yang main vote-vote ni gak..tapi bukan tangan je gerak, mulut pun gerak untuk mengumpat, (comel la, lawa la..eh, macam muka pelakon la,ni tak pe lagik), tapi kalo tengok gambar ni, gelak kuat gile, tengok gambar sorang gelak lagik (faham-faham je la, dengan kata laen, ni pun nak masuk contest..LOL) banyak dosa aku dapat..maafkan aku Ya Allah.

  • bile contest tak sama dengan namanye..lebih kepada contest LIKE

  • dan contest yang aku masuk tue, aku kecewa tul, hadiah dia tak besh cam contest laen..sobs

tue je kot, nanti kalo ade aku teringat balik aku tambah lagik :)

p/s: aku tak kata suma itu penipu, cuma orang laen yang tue, gunakan vote itu untuk menang secara tak sah.sangat tak besh masuk contest camni..ni maybe yang pertama dan terakhir aku masuk contest LIKE camni.sapa yang menang, korang memang cekal la nak kumpul suma vote LIKE tue..clap*clap*

semua yang masuk contest , anda adalah pemenang sebab berani post gambar korang, dan tayang cam tue dan promote tak tahu malu LOL (haha..aku pun tak tahu malu gak kan..hehe)

sapa yang tak masuk dan dok kutuk orang yang menang tue, sila back off..lain kali masuklah contest kalo BAGUS sangat!tak pun buat contest sendiri dan pilih pemenang yang korang rasa layak

sapa yang vote aku tue, terima kasih atas jasa baik anda suma.tapi terpaksa mendukakan hati sendiri sebab rasa tak besh masuk sebab vote-vote ni(lagipun ramai kot yang lebih banyak vote dari aku..teruskan perjuangan vote korang)

p/s: aku meluat betul nak vote kalo gambar peserta tue blur dan kabur semacam..nak masuk contest buat la betul-betul




jangan lupe LIKE page BLING-BLING ROPOL-ROPOL kat sidebar tue :)

klik sekali sehari :)

1 comment:

  1. hadoilaaa...besela tuh k.sol, kalau ada ase negative dlm ht tuh memg gitula jdnye...
    benda remeh pn maw gadoh ker? huuuuu..
    rezqi msng2la.. anyways, congratesla to the winner.. ^^

    ReplyDelete

rajinkan tgn untuk bgtau sakit ape..hehe..ops komen anda :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...