http://bling-bling-ropol-ropol.blogspot.com

Sunday, June 12, 2011

Siapa Tak Habis Puasa Ganti Lagi??

♥ Assalamualaikum & Salam Bling-bling ♥

Korang tau tak sekarang dalam kalendar islam kita telah memasuki bulan Allah, yakni bulan Rejab?

Selepas Rejab, Syaaban...... RAMADHAN (puasa)....SYAWAL (raya!)

Hari ini 10 Rejab, disunatkan berpuasa hari ni :)

Bulan Rejab dijanjikan dengan pelbagai kelebihan kerana bulan ini adalah Bulan Khusus untuk Allah. Bulan Rasulullah yakn Sya’aban akan menyusul pada buan depan sebelum kita memasuki bulan Umat Rasullah yakni bulan Ramadhan. Jom kita tengok kelebihan-kelebihan bulan Rejab dalam kaca mata Islam.

1. Barang siapa yang berpuasa 1 hari dalam bulan ini dengan ikhlas, maka pasti ia mendapat keredhaan yang besar dari ALLAH SWT.

2. Dan barang siapa berpuasa pada tanggal 27 Rejab /Isra Mi’raj akan mendapat pahala seperti 5 tahun berpuasa.

3. Barang siapa yang berpuasa 2 hari di bulan Rejab akan mendapat kemuliaan di sisi ALLAH SWT.

4. Barang siapa yang berpuasa 3 hari yaitu pada tanggal 1, 2, dan 3 Rejab , maka ALLAH SWT akan memberikan pahala seperti 900 tahun berpuasa dan menyelamatkannya dari bahaya dunia dan seksa akhirat.

5. Barang siapa berpuasa 5 hari dalam bulan ini, insyaallah permintaannya akan dimakbulkan Allah SWT. InsyaAllah.

6. Barang siapa berpuasa 7 hari dalam bulan ini, maka ditutupkan 7 pintu neraka Jahanam dan barang siapa berpuasa delapan hari maka akan dibukakan 8 pintu syurga.

7. Barang siapa berpuasa 15 hari dalam bulan ini, maka ALLAH SWT akan mengampuni dosa-dosanya yang telah lalu dan menggantikan kesemua kejahatannya dengan kebaikan, dan barang siapa yang menambah (hari-hari puasa) maka ALLAH swt akan menambahkan pahalanya.”

Banyakkanlah berpuasa di bulan Rejab. Wallahua’lam.

Siapa Yang Tak Habis Ganti Puasa (cam aku :)), Sila la ganti cepat-cepat puasa tue..hehe

Siapa yang tak ingat berapa hari kena ganti?? hahaha (selamat berpuasa banyak-banyak yer..mana tau tak ganti aritue)

p/s: aku tinggal erm.. hari lagi :).tetiba plak jadi ustazah jap hari ni :)


jangan lupe LIKE page BLING-BLING ROPOL-ROPOL kat sidebar tue :)klik sekali sehari :)

6 comments:

  1. huwargggggghhh!!!
    http://fariefarihan.blogspot.com/2011/06/ketinggalan-yang-patut-dikesalkan.html

    ReplyDelete
  2. tanx 4 d info k.sol..jom puasa b'ramai2 jom~hik3

    ReplyDelete
  3. masih dalam proses... same2 la kite yek... wee~

    ReplyDelete
  4. @Atiqah Wadiah

    welcome..jom puasa berjemaah..tapi tunggu ksol beberapa hari lagi,sekarang tengah 'bercuti'.hehe.
    tapi nak suruh org lain puasa..haha

    ReplyDelete
  5. @^ai-mie : 아이-미^
    tue, masih dalam proses..sementara cuti ni, baik habiskan awal-awal.nanti dah start kerja dah tak terkejar plak..
    aimie berpa hari lagik??hehe

    ReplyDelete

rajinkan tgn untuk bgtau sakit ape..hehe..ops komen anda :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...