http://bling-bling-ropol-ropol.blogspot.com

Saturday, August 06, 2011

Bila masa rehat??

♥ Assalamualaikum & Salam Bling-bling ♥


Semalam hari 1st kena jaga wad biasa, dah abes tag pagi di SCN (special care unit), rasa cam besh dapat tinggalkan wad yang buzy sampaikan nak kencing pun tak sempat (simpan sampai petang, lama-lama jadi bladder stone..hehe).

Lagipun baby-baby yang kena jaga di wad baru ni hanya yang jaundice (demam kuning) dan satu kubikle lagi untuk AGE patient.

memang lain, pengurusan di wad ini dengan di SCN dulu. MO-MO juga tidak strict cam kat wad atas (SCN), tertinggal satu ayat pun kena tegur.kalo lambat trace result dah kena marah (walaupun result tak sampai lagi).

so, sekarang rasa sangat bersenang-lenang di wad bawah..hehe (sebab dah biasa buzy kat wad atas, cam tak de benda plak nak buat bila dah abes kerja).

semalam pun, wad atas suruh aku balik wad sana sebab ramai patient.dorang tak cukup orang, tapi ketua HO aku tak bagi sebab aku memang kena bertugas dan belajar tag di wad 1 plak, ketua aku sent HO baru naik atas tolong..hehe. aku pun tak mau naik atas (hehe..buzy)

nurse kat sini pun baik-baik :).

Bila masa rehat??

kebetulan sebelum aku nak tag malam di wad bawah dari SCN, parents kepada seorang baby ni sajalah tegur aku.
"dah nak balik ke?"
"tak la, kena jaga wad bawah plak waktu malam"
" ooo, pastu bile plak masa rehat??"
mungkin sepanjang 2,3 hari tue, pagi sampai malam dorang datang nak tengok baby dorang, muka aku je kat SCN, tak pernah nampak aku keluar. Dengan aku jugak dorang dok tanya perkembangan anak dorang setiap kali datang.

" kul 10.30 baru balik" (sebab tagging)

----> mata dorang terus terbeliak!!! (terkejut barangkali, balik 10.30 malam pastu pagi-pagi dah ada balik kat wad)

aku senyum saja.


Gosip
memang besh bertugas di wad baru, walaupun hanya dua hari sebelum habis tagging.
tapi yang agak segan, nurse kat sini terlalu ramah sampaikan nak menjodoh-jodohkan aku dengan doktor yang single..haha.
nak tergelak pun ada. MO aku pun join sekaki.

" doktor, dia tue single lagi" mulut tunjuk ke arah seseorang yang dok kat kaunter sembang dengan nurse-nurse yang lain.

"aku hanya nak mengeratkan korang berdua" ayat MO aku yang tak leh blah.

Puyer la aku nak low profile, ada gak nak skandalkan aku yer..


Jonah: kalo dia yang oncall, for sure ramai patient masuk masa tue. Gelaran yang sinonim yang sering digunakan oleh semua medical student, nurse, orang-orang hospital dan sesiapa yang onkol bersama orang yang jonah, silalah bersabar.

Aritue tag dengan MO jonah, ramai gile patient masuk..nasib baik aku kerja sampai kul 10.30 je.hehe

p/s:dapat cuti raya itupun sebab kena paksa ambik cuti.sehari je pun.kalo tak, mesti malas ambik cuti sebab nak kumpul cuti.hehe :)

jangan lupe LIKE page BLING-BLING ROPOL-ROPOL kat sidebar tue :)klik sekali sehari :)

5 comments:

  1. bagus ada skandal, ble nk kawin ni?? :P

    ReplyDelete
  2. @pikah
    skandal je..bukan betul pun.
    agak2 kalo ksol ajak, camne? haha

    ReplyDelete
  3. hoho dapat term baru... JONAH~~ nice

    ReplyDelete
  4. ok dh tuuuu, ble lagi nk kawin, jgn tua tua sgt!!

    ReplyDelete
  5. @pikah

    ops..tua?? hello!!! haha.
    tua perkataan sensitif tau..haha

    ReplyDelete

rajinkan tgn untuk bgtau sakit ape..hehe..ops komen anda :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...