http://bling-bling-ropol-ropol.blogspot.com

Sunday, January 29, 2012

Musim Kahwin 2012

♥ Assalamualaikum & Salam Bling-bling ♥
2012- aku cop sebagai musim kahwin

mana tak nyer, tahun ni ramai kawan-kawan baik aku merancang nak kahwin termasuk diri sendiri? (well tue tak dapat beri komen..hehe)

perempuan kalo dapat kahwin sure dah mimpi segala benda: hantaran,pelamin, bilik pengantin, hias rumah.. AAggggrrrr! Pening! (aku plak pening..hehe)

aritue kawan aku yang bakal bergelar isteri insyaallah 10 March ni, ajakla aku teman dia beli barang dekat Ato Z (kedai pengantin).
Seriously aku ingat kedai ni tak popular langsung, selalu g Butterworth lalu tepi jalan, cam tak ada orang pergi pun.
Sekali aku gi, parking FULL. Bapak ko la, kedai pengantin pun leh full ke?

Disebabkan aku angkut adik aku sekali, kami usha-usha dulu tempat tue sementara tunggu kawan aku tue datang.

WAH!! besar gile. ramainya orang borong barang kahwin.
memang perempuan tenguk sure excited.
bunga telur ko nak pilih design apa nak warna apa semua ada. ada bunga telur ada teddy bear (comel!!.. tapi mahal skit la..kalo nak untuk semua tetamu sure bankrupt)
beg goddies..tempat hantaran..
tengok dan beranggan nak benda comel leh la.. tapi nak beli kena poket penuh la.



kawan aku datang dengan list dan gambar-gambar dicilok dari internet untuk hantaran dan pelamin. serius lawa..
pastu kami dok pilihkan warna sebab kawan aku dah pening nak pilih. so dia iyekan semua (kalo tak cantik, kami tak tanggung..hehe)

ada satu part tue cam taman bunga (plastik). macam-macam bungga ada. walaupun plastik suka gile tengok.

sampai aku dah plan nak kaler apa kahwen nanti.. hehe. (tapi serius sweet gile kaler aku pilih ni..hehe), adik aku dah siap fikir kaler untuk kawen dia gak.

pastu kat satu sudut tue, dorang letak barang-barang hantaran dan gubahan untuk ditempah dan telah direserved.
serius lawa (berapa banyak aku kata lawa?). walaupun ada gubahan bunga cam tak masuk akal je harga dia. Mahal nak mampus.
tapi tengok bakul hantaran yang dorang jual. nak gak camtue!! tapi nak buat sendiri baru besh! tapi aku harapkan mak aku yang kreatif je buatkan sebab aku memang takde nilai seni dalam
darah.

nak gempak kena tengok poket gak. ada orang nak sponsor?? ni gambar hiasan je. aku tak minat pun design ni..hehe


tanya kawan aku sal belanjawan nak kahwin, menakutkan betul kalo bab duit. aku yang baru nak start kumpul duit ni kena berjimat gile-gile la pasni. Dahla baru start kerja tak sampai setengah tahun. Kalo camni kena kahwin dengan anak datukla kalo nak grand..haha.buat simple pun mau pakai duit banyak.
Seriusly aku tak suka kalo nak buat pinjaman semata-mata nak kawen, nanti nak bayar balik yang sakit.

ketua aku dah bising sebab aku tak apply cuti.tak minta cuti pun kena marah. aku kan nak simpan cuti banyak-banyak sekali. tapi sebab ko dayah . aku akan korbankan cuti aku untuk ko..hehe.
Dua bulan lagi nak tamatkan surgery department. wah! tak sabar..hehe

p/s: anda kemaruk nak kahwin?
jangan lupe LIKE FB page BLING-BLING ROPOL-ROPOL kat sidebar tue :)klik sekali sehari :)

0 pesakit datang ambik MC:

Post a Comment

rajinkan tgn untuk bgtau sakit ape..hehe..ops komen anda :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...