http://bling-bling-ropol-ropol.blogspot.com

Thursday, July 04, 2013

Miss my medical wards

 *cross finger* hehe

Dengan bilangan HO:MO -2:5. Bayangkan camne kerja bila sorang2 dalam wad dr acute kubikle sampai chronic,datang awal ambik darah,review plak sebelum MO datang.


Sambil tugu patient buat CT scan,buat form blood taking

Semua kena multi-tasking. Aku plak jenis tak suka tulis atas kertas list apa aku kena buat (bad things). So otak kena cepat fikir yg mana urgent,mana yang tak..

Peritoneal tapping- sambil tugu leh buat kerja lain

Kebanyakan patient medical mmg regular customer,masuk -discharge- admit balik

Kdg2 agak menyampah gak la.

Selain kerja wad,transfer patient adalah salah satu kerja HO,naik ambulance ningnongning la . Aku patut catat rekod antar patient gi penang GH. Sampai kenal MO A&E sana. Kes paling banyak patient pakai cardiac pacemaker.


Rekod paling jauh.hantar patient g Melaka,habaq kat hang. Pening gile. Dah sampai sana sure la jumpa geng HO USM gak. Ex-groupmates: hanis ngan faten. 

Trimas banyak-banyak buat MO-MO yang banyak membantu. Kalo harap suma kat HO, mmg susahla. MO yang kawan2 lain kata susah nak kerja ngan HO, nak harapkan HO je, nak HO dok ngan dia je, suka order macam2. Alhamdulillah ngan MO-MO berkenaan, hubungan aku sangat baik dengan dorang.happy je kerja ngan dorang.tak order aku bukan2. Siap buat lawak ngan dorang time2 busy.

Sekarang aku tgh adaptkan diri di last department. Insyaallah. Casualty atau kecemaaan. Ubat pandai je order tapi dose memang fail la..haha.wish me luck :)

0 pesakit datang ambik MC:

Post a Comment

rajinkan tgn untuk bgtau sakit ape..hehe..ops komen anda :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...