http://bling-bling-ropol-ropol.blogspot.com

Saturday, February 20, 2010

Cuti CNY 2010 part I

cuti hampir beberapa lagik jam nak abes sblum kena study (aku study ke??..haha) pe lagik kena la ltk gmbr2 mase cuti CNY kan..stlh byk rintangan sblm nak sampai umah..terkunci dlm bilik la..tertinggal bas nak balik kulim la (aku xupdate lagik kat blog..sori)..tp smlm aku selamat sampai ke kelantan (again)..

mau lihat gmbr2 laen klik di sini gambar2 cuti CNY
benda yang aku tuggu untuk cuti CNY ialah

1.kenduri NANI & AKMAL
kwn baik sekolah BADlishah..dpt reunion ngan member,terkejut dillah dah kawen sekrg dah 5 bulan..ramai yang dah berubah..ade makin cubby (hehe)..jgn terase..tp mmg happy dpt jumpe dorang stlh 9 tahun xjumpe (br perasan)..9 tahun sbb aku pindah mase f4..dayah,nani,dilah org2 yang aku sll contact kalo aku balik kulim..adillah xdpt dtg majlis ni sbb kat KL.

baju aku sedondon ngan majlis depa..tak disengaja kan.. Puan Nani & Me..semoga berbahagia sokmo ngan en.Akmal..wpun korang jauh (akmal cikgu kat sarawak..nani tetap di kulim)~~moga gmbr2 dijadikan pelepas rindu~~haha (aku plak yang lebih)
gmbr wedding Nani ada di sini ~wedding Nani~~

2. 'hang out'
ngan sape?? adik2 aku..wif my two youngest siblings..nak keluar ngan dayah..dayah keje (ramai kwn aku dah keje..aku je still belajar cam xabes2 lagi..hehe)..tanpa arah tujuan aku nak keluar gak g mane2 (bile fikir cuti dah nak abes)..aku mmg biase hang out sorang2...xyah peduli org laen..haha
tapi muazzam nak ikut..dia ni mmg sll nak ikut aku keluar..nmpk je aku bubuh tepung gomak (bermake-up),mula la cam2 soa keluar..
mase nak keluar..muhaimin yang kecik 2 pun nak ikut gak..alahai..bukan tak mau bg..dia ni byk songgeh skit..tmbh tmpt2 membeli-belah ni..isk.. (garu kepala)
dia dah siap nangis2 nak ikut sambil berjanji nak good behave~~ aku xsampai ati plak nak tinggalkan dia
tapi...jgn harapla.sampai je sane..janji2 dia suma dah lupe..penat aku mengikut dia plak

simple make-up je..angkut adik aku..xmaula org laen igt aku angkut anak plak..haha..mak muda :)
tmpt games: muhaimin pantang ngan CS (sila taye budak laki kalo xtau CS 2 ape)..aku pun join sekali la..haha..
muhaimin yang xcukup tinggi pun berusaha nak main..tp score muhaimin lagi tiggi dr muazzam..tgok kaki pun xsampai screen nak tmbk tepat

bumper car: aku bw muhaimin je..muazzam xmau main..rasenye aku paling tua mase time aku main 2.ade la mamat yang tua tp rasenye dia muda lagik dr aku..
aku best main bumper car ni sbb aku leh langgar2 org (stranger plak 2)..suma yang maen aku g kejar n langgar (haha..pastu gelak suka)..sape2 yang drive tepi2 (konon xmau kena langgar) yang 2 jadi mangsa aku..haha..padan muka..sape suruh dok tepi susah nak lari..
budak pakai baju oren,ngan ungu menjadi mangsa terbanyak yang aku langgar..tp sampai satu time 2 aku yang jadi mangsa suma org (balas dendam dorang kat aku)
haha...besh2 (aku org tua yang xsedar diri)

turun2 dr bumper car..muhaimin: sakit kepala..
??? aku lupe muhaimin ngan aku..aku dok langgar org ngan impact kuat..dia yang kecik 2 mst sakit..hehe (sorry)

3.karok
1st time aku g giant kulim setelah level 2 dah dibuka..ura2 dulu mmg akan ade panggung wayang n boling nak buka..mmg excited..aku trus cari panggung wayang (terpakse angkut 2 adik aku ni)..tapi suma certa xbest..aku teringin nak tgok valentine day..sbb ade byk pelakon besh2..tp xde (kat sunway pun xade..dah tamat kot).. ade 6 paggung wayang (npt bad)..
pastu g usha pusat boling plak..luas,,byk lane..tp of course penuh cuti2 sekolah ni..lgpun aku xbw sock boling aku..xkn nak pakai sock aku 2 (bau kasut boling *%$%%)

pastu mase dok jalan2 terusha tmpt karok ni..ade gak ke??wpun bukan Red Box..sbb nak test aku masuk nak karok..nsb baik ni tmpt karok keluarga..xla janggal sgt aku angkut adik2 kecik aku ni (sbb ramai lagik makcik2 dlm 2 ngan family dorg)..
bayaran satu lagu=rm 1.50 kalo satu jam= rm18..
aku ambik 3 lagu awal2..pas nak syok skit aku minta tmbh lagik..haha
akhirnye dpt melalak dlm 2..adik2 aku pun ikut gak (wpun muhaimin asyik nak keluar sbb haus..siot tul)

nsb baek xujan..haha..matahari lagu wajib karok aku..pastu lagu peter pan..ade lagu yang aku nak xde dlm list

br nak adapt cara nak pilih lagu dorang..aku new-bie tmpt karok ni..pasni tau dah tmpt lepak nak dituju..dayah jgn rajuk ngan aku..pasni aku cuti kite g karok cni plak..wpun xde pelayan cam korean-look kat cni cam red box..leh lalak

pastu g shopping2 skit kat giant..muhaimin mula lah nak benda2 yang besh (yang mahal of course)..tp jgn harap la ngan aku..aku ugut dia ngan janji2 dia tadi..haha..

4. alat make-up
saje usha2 elianto kat giant..aku nak cari eyeliner puteh (konon nak buat mata lagik besau)..tgh dok usha2 dtg salegirl elianto kat aku..semestinye ngan make-up tebal berinci2,mata palsu ngan gincu merah mak ngah..tetiba keluar sora 'minah' 2..MAK NYAH ko!! (haha)..pttla makeup berinci2..dia dok promote ade diskaun valentine day (mase ni dah lepas ari nye..tp last day promosi valentine day elianto)~~ bertuah aku keluar ari ni..
mula2 usha eyeliner puteh,sbb dulu pernh cari kat cni,xde lagik..dah eyeliner..mak nyah ni promote eye primer plak (untuk kekalkan solekan mata korang bnda ni~sesuai tul..sbb aku sll make-up mata je lebih yang blusher xpakai pun aku xkisah..asal mata meletop..hehe)
pastu merata booth dia promote aku suruh beli..eyeshadowla,bedakla,gincula..siap promote kalo beli lebih rm50 leh dpt selendang merah cam dia pkai (haha)..aku xberminat pun..
maknyah ni siap puji mata aku..tergoda ke??haha..kate mata aku ade kelopak..dia plak kena buat kelopak sndr..hehe..
wpun mata aku sepet (sbb pakai spek) mata aku ade kelopak (sng skit kalo nak buat makeup)..kalo xde kelopak (cam org cina,korea)~ kena plak bentukan kelopak mata dulu..jenuh ~pernh makeupkan dorang2 yang xde kelopak..susah gak..sbb ruang mata dorang sempit..xleh r nak makeup cam pelangi yang guna byk colour..cukup 2,3 je.. (aleya ngan echa..mata kecik)~jimat eye shadow korang kan..hehe

tapi aleh2 mak nyah 2 buat aku beli tiga benda
1.eyeliner puteh (akhirnye..beli gak)
2.eye primer ( tergoda plak nak beli)
3.gincu pink (tetiba aku jumpe warna idaman aku..lawa siot..trus angkut 1)
4..adiah sbb lebh rm 50 (alamak..terlebih bajet plak) ~ dpt shawl merah mak nyah (ops..mak ngah)


gmbr2 sblum sampai umah..tugu traffic ijau

lagik..menyempat je
aku ngan lipstik pink yang br cuba tadi..tp matte so agak kering..tp warna dia..lawa2
penat dah..jom balik...

p/s: blum cuba lagik benda aku beli..bler lagik nak keluar??hehe

terpakse pecah post kepada dua..kalo tak pnjang sgt aku merepek..haha


0 pesakit datang ambik MC:

Post a Comment

rajinkan tgn untuk bgtau sakit ape..hehe..ops komen anda :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...