http://bling-bling-ropol-ropol.blogspot.com

Friday, February 19, 2010

Cuti CNY 2010 part II


5. Wayang
actually ari tu janji ngan sorang mamat ni nak tgok wayang (ops..kanda jgn marah..dia dah ade awek ok!..haha)..member sekolah BAD dulu..
padahal mase sekolah dulu tak pernh bersembang pun(klas pun lain).dia lupe yang aku pernah kantoikan dia ngan awek cina dia dulu.nsb baek gak ko dah lupe.LOL :P

plan nak tgok Legion (dia yang nak), aku ikut je..aku plan gak ngan dayah untuk wayang ari yang same (dia nak tgok percy jackson), aku ikut je..asal aku nak tgok wayang (wyg xde kat kelantan)

plan asalnye: aku tgok ngan Mat ptg kat giant kulim certa legion and malam aku bergegas g sunway tgok ngan dayah certa Percy jackson 2..giler la aku ni..tak pe aku tak de keje laen nak buat..haha..dayah keje so kena tgok mlm la..
tp dayah dah merajuk sbb mat ajak aku karok tp aku tak ajak dia..hehe..aku tak jadi pun nak karok ngan dia la dayah.takla aku nak gi karok ngan laki plak kan..mane besh, mesti malu aku :P
alamak..FB ni byk dtg masalah salah fahamla plak..hehe..

tapi 1jam sebelum plan: mat xleh dtg sbb kena g serdang..huhu..mmg bukan rezeki nak tgok ngan mat (haha..mmg allah tak xbg aku g)~~ byk kali kalo nak keluar ngan laki mst ade hal (kat pihak dorang)..haha..mst doa ayah aku minta jaga anak dara tua dia ni..haha~~terpelihara dr keluar ngan org yang bukan muhrim..haha

tapi..at least ade plan ngan dayah..cecece..agak lmbt keluar umah sbb aku g beli periuk (untuk multi-cooker aku 2..yes!! aku berjaya mendapt hak bw cooker yang terperuk dlm almari 2)..pastu g top-up..

wayang kul 8.45 mlm..janji ngan dayah bertolak dr umah kul 7..ape lagik aku memecut ngan laju la (xkan memecut ngan perlahan)..kerta2 yang halang lane kanan aku suma aku flash dr jauh..untuk sampai ke sunway..kaki memekan minyak je dr masuk BKE highway..akhirnye aku sampai ke sunway dr umah 8 minit..YES!! rekod baru aku...dlm 120-140kmj aku bawa..8minit..tp nak cari parking..lbh dr aku drive..aleh2 park atas sekali (tmpt tak berbumbung..hampeh tul..takut gak kalo balik nnt tak de org..sbb jauh sgt..tp mmg tgkt atas pun parking penuh..

sunway carnival ngan CNY mood..lawa2..kawen nnt nak reka cam 2 leh x??haha

sampai2 aku g tgok GSC..wah!! luasnye lautan manusia...beratur panjang gler..mase aku beratur tinggal 19 seats je untuk

Percy Jackson & the Olympians: The Lightning Thief

alamak!!..sempat kah?? lagik 6org dpn aku (xtermasuk kawan2 dorang yang tak beratur 2)..3 lanes yang laen yang berebut nak beli tiket same..ramai gler chinese (heran plak aku..penang kan byk chinese)..tp ni mmg extreme ramai chinese myb cuti family untuk CNY..berpa kerat je yang melayu (suma yang couple beratur beli tiket)~aku je single di sini..haha..ops ade pakcik sorang belakang aku)
aku dah cuak..takut tak sempat nak beli kalo aku smpai depan nnt..
pastu,alhamdullillah..GSC buka seat yang reserve 2..so tmbh seat jadi 28 seats (kalo tak silap)..cepat2..lane laen laju je siap..cepat la..

org depan aku..nak tgok 3 org,nak seat 3org sekali..tp xde yang seat sekali..suma kena asing2..suma movie cam 2 (dia nak tgok yang kantonis)..aleh2 penat2 beratur panjang..blah cam 2 je..sbb tak ade seat sekali..sayang tul..
yes!! giliran aku..percy jackson tiga..alamak depan sekali..betul2 tinggal 3 sekali kat depan..alamak dongak lagik la aku (ari 2 mase tgok transformer)..xpe saya ambik!!
depan pun depan la..haha
seriusly aku xtau pun certa ni sal ape..belasah je..dayah pun xtau rupenye..haha..
certa ni sal dewa ngan manusia n kawen dpt anak separa dewa ngan manusia (haha..layan je wpun cam xlogik dek akal)..
actor utama dia: Logan (xknal)

tapi hensem..cecece..ngan mata biru dia..lawa gler
ngan rmbut serabai pun hensem kan..hehe
dia ni ade masalah ADHD (dlm movie ni)~hero ade masalah sakai..haha

uma thurman pun berlakon..tp watak sampingan je la..jadi medusa..tgok mata dia jadi batu..tp part dia mmg kelakar..haha..
ngan pelindung percy jackson berkaki kambing (xleh terima aku)
certa ni aku bg 4 bintang (haha)
ending dia: lawak tul..tp padan muka gak..( sape keluar awl, tak tgok la)..aku mmg suka keluar lwt wpun dok depan..hehe

terpakse membongkok sbb xmau tigi sgt berbanding dayah ngan kasut high heels aku

pas abes tgok movie dah kul 11..lame plak..parking kerta atas sekali tak berbumbung..nsb la de dayah ngan rashidah teman aku..

berteman biar seribu..dpt lagik member baru: rashidah officemate dayah..pas keje trus tgok wayang..excited gler rashidah ni bler jumpe aku..aku yang kaku kat situ..hehe..rupenye kami ni friend kat friendster (dayah cakap aku yang add rashidah)..aku tak igt la..lagipun aku add dia mst sbb dia USM gak..tp kat kejuteraan campus..kat FS mmg aku add budak2 mane..kat FB aku dah limit dah..tp pepun kami kawan kan..haha..bgus tul FS(dah lama xbuka) ngn FB ni..hehe

tapi yang xbeshnye cuti ni..aku luka tgn penting aku..dua ari berturut2 di tmpat berbeza tapi tgn yang same..huhu..smlm aku dok ltk minyak gamat (spy luka kering cpt)
alhamdulillah luka kat jari dah kering skit..harap2 xde scar (thanx god..dah xberdarah)..tp yang luka kat bawah 2..myb lmbr skit sbb luka dia dlm..huhu..apelah nasib ku..hapuskanlah dosa2 ku

bler aku ltk handyplast cam severe gler org laen tgok.. insyaallah leh pegang opthalmoscope esok..tp still sakit sntuh air..isk

0 pesakit datang ambik MC:

Post a Comment

rajinkan tgn untuk bgtau sakit ape..hehe..ops komen anda :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...