http://bling-bling-ropol-ropol.blogspot.com

Wednesday, February 10, 2010

Terkunci..


yeah..arini aku balik umah..yes!!yes!!
ade klas kul 8.15pg sal etika di meja makan (hehe..bukan la ethic sal oftal)..dah siap suma keluar bilik ngan hati girang sbb arini dah nak balik kan..hehe

pusing kunci...klik..tak leh plak (mengada tul)..selalu tiap2 pagi mst la pintu susah tul nak buka..bukan pagi je..sepanjang mase
cuba lagik..pusing anak kunci..xleh gak..sampai sakit2 tgn aku memulas anak kunci kat lubang kunci..
pastu lapik plak ngan kain..xleh gak..asal ni??
aku dah lambat g klas dah ni..xleh2 buka pintu..
...
...
...
...
setelah beberapa minit mencuba nak buka pintu..xberhasil..ape ni??!!
terpakse aku kol echa yang dok selang beberapa bilik dr aku..
echa ngan sore br bgun tido..erm..
echa,ksol terkunci dlm bilik..tolong dtg buka pintu dr luar..
jap yer..

echa dtg cuba menyelamatkan aku..
aku try hulur kunci dr bawah pintu..ops!! xleh..
aduhai...pe plak xleh (cam ade naik skit bwh pintu...so susah nak lepas)..echa try pusing tombol..xleh gak..goncang2 pintu suma dah buat..xleh gak..
bergegar satu aras pintu xleh buka..

pastu try lagik sekali bg kunci kat luar..berjaya..echa try buka pintu dr luar..yes!! tak berjaya gak..
akhirnye setelah byk cubaan untuk menyelamatkan aku xberjaya..aku beralah..give up!..mmg xleh buka guna kunci..

aku nak kol en.asmadi pengawai desa..sbb dulu ade simpan nom dia..aleh2 xde ..lupa dulu nom dia kat hp laen..huhu..pe nak buat??msg echa balik..suruh dia g desa ngadu..

alamak kredit plak tinggal rm o.47 je..hampeh tul..lupe topup smlm..kena jimat kredit saat genting..malam ni plak nak balik..pas keluar dr bilik ni..aku nak beli kredit dr aiman..hehe
(tp msih terkunci dr dlm..huhu)

sementara tugu bantuan sampai..kalo korang??korang buat pe??
aku? kemas bilik,sapu sampah,lipat baju (yang berlanggok), sambung sarapan balik sambil sambung movie, bace skit sal tutor ptg nnt..

suma ni aku buat mase org2 kat luar cuba nak buka pintu,tolak2,tendang2..bergegar bilik aku ni...aku yg kat dlm ni xleh dah buat pe2..dr celah pintu perasan la..makcik desa try tolong gak..pastu pakcik yang sll baiki pintu pun try gak..

akhirnye..terpakse je cabut tombol pintu 2..untuk selamatkan aku

tada...aku siap dok atas katil mase pakcik berjaya buka..(dok yer..bukan baring)..sambil tgok sape la selamatkan aku??

hmpir 1jam stgh gak la nak tugu aku diselamatkan..of course klas aku xg la..dah lewat dah..tidak hadir sbb terkunci dlm bilik..malu tul..

akhirnye ku dah ade tombol pintu baru..yang xyah la aku dok sakit tgn nak memulas kalo nak buka..senang je buka pintu tadi...hehe

0 pesakit datang ambik MC:

Post a Comment

rajinkan tgn untuk bgtau sakit ape..hehe..ops komen anda :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...