http://bling-bling-ropol-ropol.blogspot.com

Saturday, May 22, 2010

Comments~~


pas post certa Doktor2 yg merajuk ati ngan sistem Malaysia dan membawa hati yg lara berkhidmat ke luar negara..dan camne layanan diterima di hosp (sila tgok post ni)

aku post ni di blog ni dan juga facebook aku gak..

tp biasenye ramai akan komen kat facebook wpun bace kat blog (iskk)

leh ke connect-kan comments kat FB ngan kat blog??..
kawan2 aku lagik suka komen kat sane..myb senang dan cepat
sal post 2..mmg ramai yg bace..

menarik dan tertarik benda2 yg penulis 2 dpt
ni antara komen2 yg aku dpt dr kawan2 aku yg dah kerja skrg..kira tgh HO sekarang:

aaina: I find this interesting.....It's thru sometimes the nurses give us headache....Actually,x semua yang macam tuh...Basicly, its all about yourself....If u keje ikhlas, n tak berkira n u doing it because of god n the sake of the patient...u'll be happy working.... N dear new doctors..if u really wanted being a doctor...b a good one...because ... See moreeventhough i'm just started my career for 1 year...but ive started seeing new doctors who only do work for the sake of working and get paid....I find it sad because my patient died because of negligence.... So..tepuk dada..tanya iman....

yeah..aaina mmg jenis xberkira bab kerja (sepanjang aku knal dia)..kdg2 bile xde kerja..dia la gatai mulut taye nurse..ade keje lagik x dia nak buat (hyperaktif tul)..fun to being busy..
selalu kol aku certa ape jadi kat tmpt dia kerja..hehe..its encourage me to finish my medical school soon..thanx aaina for everything..Miss U

komen dr member aku yg jadi doktor gigi..rupenye ade gak masalah tersendiri..oh~~
puteri:
utk dr gigi kurg la kot but i heard from my frens ade org ckp (s _ _ _ _ _) " dr bkn wat pe pun... goyang kaki jer" (dlm ati aku, abis tu sape yg cabut gg org ramai2 kat ruang menuggu tue??????) ish2......

sian..sampai doktor gigi pun kena kutuk..taula dia rawat org sambil duduk..hehe

igt besh ke..payah tau doktor gigi..mau mulut korang yg berbau..tmbh kalo sebelum 2 makan petai..hai~~ sian doctor tue nak menahan nafas..haha

myb ramai cakap ala doktor gigi kerja senang je..cabut..bg kapas,ubat..abes..(bapak aku pun leh buat..pakai benang je cabut gigi..haha)

tp kenapa doktor kena belajar sampai 5tahun gak?? sbb byk lagik penyakit kat dlm mulut 2 yg dorang kena treat..berkawan ngan doktor2 gigi, aku suka sgt sbb leh bt scailing percuma..hehe..

mane tau nnt korang kemalangan ke ape..patah gigi..doktor gigi la akan sambungkan..korang leh g pakai gam uhu kat gigi 2??haha

komen2 dr member2 aku dr oversea dorang cakap aku sengaja nak takutkan dorang untuk berkhidmat kat malaysia (ala..korang kena balik gak kan..hehe)..aku just nak bg warning awal2 camne keje kat Malaysia..tp xsuma dilayan teruk..ini hanya pendapat doktor 2..

kite xdgr lagik pendapat doktor yang laen.yg rela berbakti nusa dan bangsa dok kat local U...local hosp..wpun peluang dorang kat luar sane lebih terbuka..very admire them..thanks docs!!


p/s: sumanye terletak atas nawaitu kite mase keje..nak $$$ (oh,keje doktor ni xkan kaya..kalo adik2 yg nak pilih medic sbb nak kaya..sila pilih kos laen yer)..ke nak treat pesakit ngan ikhlas..terletak pada anda sendiri..

TEPUK DADA TANYA IMAN

0 pesakit datang ambik MC:

Post a Comment

rajinkan tgn untuk bgtau sakit ape..hehe..ops komen anda :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...