http://bling-bling-ropol-ropol.blogspot.com

Thursday, February 24, 2011

Mari Jahit Kepala Budak~~

entri sambungan A B C



ubat untuk poisoning teka ape dia?

antara kes lain yang datang A&E

datang sebab terlebih makan PCM (panadol) kate tersengaja..haha..mau gelak plak aku dengar orang nak bunuh diri puyer alasan..kalo kat Hosp Kulim, menangis2 pas tue sebab kena minum 'air cofee pekat kaw puyer' (charcoal)
dahla sakit masuk tiub..nak bunuh diri sgt kan. Link: nak bunuh diri


  • suka duty ngan nurse @ junior aku@ kami satu kampung..haha..terasa bahagia dengar orang cakap kedah pekat..hehe

ini selepas siap jahit kepala budak..adik ni sgt la cool
  • aritue, dapat plak patient hensem..dtg sebab luka kat kaki dan yang beshnye jahit luka patient yang hensem tue..haha..(ok..dia adik la..muda kot)

..macho-macho pun dengar nak jahit trus terketar satu badan..haha
patient hensem tue..abang dia pun hensem (igt kawan patient)..haha

  • aku bukan pemilih patient.aku panggil nama je..patient yang datang (tak baik korang tuduh tau.hehe)
aku treat tak memilih rupa paras patient. tapi aku nak doktor hensem treat aku

  • telah curi gauze dan bandange dari A&E..bandage untuk kaki bengkak aku dan gauze untuk ecah yang kena cabut gigi..hehe
  • terpaksa ambik ubat PCM sebelum start duty sebab kaki aku start sakit..kalo tak ambik pain killer takadanye aku bergerak aktif kat red zone dan clerk patient
  • suka treat patient sorang-sorang dari berpartner..kalo leh nak buat ape2 sendiri dari consult doktor..haha (sebab lambat nak tunggu doktor)..tp kalo kes medical, aku malas skit nak clerk sorang sebab leceh..haha

  • takut tul kalo dapat patient high risk yang ade tatu..mayb ade hepatitis dan HIV..menakutkan!!

  • doktor-doktor ramai yang baik..tapi ade doktor yang tak mau dengar student present..aku tak pernah kena lagik doktor tolak aku present..
kadang-kadang heran ade gak medical student nak ambik darah pun tak berapa..tue belum suruh buat branula.
~ bukan pe.. yang penting berani cuba..kalo takut sampai bile nak belajar??
dulu pun aku belajar jugak nak cucuk orang..memang la patient yg sakit..sian patient.dulu takut gak, mau terketar nak pegang needle.dorang pun tahu kena belajar bukan abes lagik.
tak tahu, taye je..xmati pun kalo taye kan..kalo HO sibuk, taye nurse, nurse sibuk, taye je patient.kdg2 patient yang selalu masuk wad lagik terer tau, tak pun kalo dia drug addict, maunye dia yang cucuk sendiri.hehe

tgh fikir mase posting sebelum ni, korang tipu la part ambik darah dan set branula?? (hehe..aku pun ade gak)


jangan ikut aksi ini di rumah..

0 pesakit datang ambik MC:

Post a Comment

rajinkan tgn untuk bgtau sakit ape..hehe..ops komen anda :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...